جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان:

اردستان پیشرو در آموزشهای پیشگیری از آسیب های اجتماعی است

ناجی برنامه دیگیری که برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی پیگیری می شود آموزشهایی دانست که در قالب کارگاه و کلاس انجام می شود و در اردستان با توجه به کارشناسان خبره و متخصص از جمله شهرستانهای پیشرو در استان اصفهان بوده است.

به گزارش صبح اردستان، معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان در گفت و گویی اظهار کرد: سازمان بهزیستی در قسمتهای پیشگیری و بروز معلولیت ها و آسیبهای اجتماعی دارای برنامه های مختلفی می باشد.

مجتبی ناجی گفت:  برای پیشگیری از معلولیت ها یک برنامه مشاوره ژنتیک وجود دارد مخصوص افرادی که ازدواج کرده و قصد فرزند آوری دارند که این مشاوره ژنتیک ارائه می شود.

وی افزود: قرار است طبق برنامه ششم توسعه از سال جاری همه ازدواج ها برای غربال گری ژنتیک الزامی به بهزیستی مراجعه کرده و از دفاتر ثبت ازدواج گواهی غربالگری ژنتیک را دریافت کنند.

ناجی با بیان اینکه مشاوره ژنتیک مانع هیچ ازدواجی نیست، تصریح کرد: مشاوره ژنتیک موجب می شود تا مراقبت های بعد از ازدواج بصورت بهتری ارائه شود که دچار دریافت فرزند معلول نشوند.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به برنامه هایی که در بهزیستی اجرا می شود افزود: برنامه پیشگیری از معلولیت ها  که غربالگری بینایی و شنوایی  نوزادان است انجام می شود که دستگاه مورد نظر آن در اردستان وجود دارد.

وی تاکید کرد: غربالگری بینایی مربوط به بچه های سه تا شش سال و برای رفتن مهد کودک  باید معاینه شوند که سن طلایی فرزندان است که از نابینایی آنها جلوگیری شود.

ناجی خاطر نشان کرد: سال گذشته تعداد ۶۰ هزار دانش آموز پسر و دختر پایه یازدهم با همکاری خوب آموزش و پرورش مورد آموزش سه تا چهار ساعته آگاه سازی از علل معلولیت ها قرار گرفته اند.

معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان افزود: در سال ۹۶ مقرر شده برای دانش آموزان پایه دهم و یازدهم در همه مدارس برنامه آگاه سازی از علل معلولیت اجرا تا زمان ازدواج بتوانند عواملی که مهم است را اجرا کنند.

وی یکی از برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی را مشاوره دانست و افزود:  در اردستان با توجه به داشتن مرکز مشاوره خانواده این امر هر سال انجام می شود.

ناجی برنامه دیگیری که برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی پیگیری می شود آموزشهایی دانست  که در قالب کارگاه و کلاس انجام می شود و در اردستان با توجه به کارشناسان خبره و متخصص از جمله شهرستانهای پیشرو در استان اصفهان بوده است.

معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه کسانی که توانایی حضور در کلاسهای آموزشی ندارند، تصریح کرد:  بسته های آموزشی برای قبل از ازدواج و زندگی خانواده  در قالب چند رسانه تدارک دیده شده  که می توانند دریافت کرده و به آن عمل کنند.

وی برای پیشگیری از طلاق هم گفت:  بسته های چند رسانه ای خیلی موثر بوده که سفارش می شود به آن توجه ویژه ای بشود تا زوجهایی که کارشان به تنش کشیده شده بتوانند از آن استفاده کنند ودر شهر اصفهان سال گذشته چهار هزار زوج  دچار تعارض و اختلاف شده بودندکه با مراجعه به مراکز بهزیستی در سراسر استان  ۲۵ درصد آنها سازش پیدا کرده اند.

ناجی از کارهایی که در سطح شهرستان در حال وقوع است مسئله اشتغال زایی بوده که برای افراد بهبود یافته انجام می شود  تا با پاک شدنشان برای آنها شغلی ایجاد شود که در اردستان شاهد افتتاح  سه طرح خود اشتغالی افراد بهبود یافته بوده ا یم که در عرصه های مختلف توانسته اند تولید شغل کنند.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: سلامت اجتماعی و مسئولیت اجتماعی مربوط به آحاد ملت می شود و سازمان بهزیستی شاید محور سلامت باشد ولی همه ادارات باید در این رابطه کمک کار باشند و مشارکت مردم پشتیبانی است برای ارائه خدمات بهتر و پیشگیری از بروز مشکلات اجتماعی که باید انجام شود.

وی همچنین گفت: بااستخدام نیروهای خبره در دو سال گذشته در اردستان شاهد اعتلا و شکوفایی خدمات پیشگیری در شهرستان بوده ایم و استفاده از نیروهای نخبه یک امتیازی است که اردستان آن را دارد و فرماندار اردستان هم در زمینه سلامت خانواده ها مشوق خوبی بوده اند.

انتهای پیام / کد خبر23772

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار