پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان:

مسئولان برای ترویج نماز کوشا باشند

حجت الاسلام رنجبر با تاکید بر این نکته که کاری بالاتر از نماز نداریم افزود: مسئولان بدانند این میزها و پستها چند صباحی بیشتر مهمان ما نیستند پس کوشش کنیم که کارمان ماندگاری داشته و آن کمک به ترویج نماز است.

به گزارش صبح اردستان، رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان عصر امروز در جلسه ستاد اقامه نماز در فرمانداری اردستان اظهار کرد: اعضای شورای اقامه نمازشهرستانها وظیفه برگزاری و برنامه ریزی اقامه نماز را دارند.

حجت الاسلام ابراهیم رنجبر گفت: اعضای شورای اقامه نماز باید زیر نظر امام جمعه برای نماز شهرستان برنامه ریزی و تصمیم گیری کرده  و دبیر اقامه نماز به دنبال اجرایی کردن آن باشد.

وی افزود: ستاد اقامه نماز بودجه ای ندارد و دیدگاه مقام معظم رهبری هم این بوده که نماز دولتی نشود و به این معنی نیست که دولت به نماز کمک نکند و باید به زیر ساختها و سخت افزاری و نرم افزاری نماز کمک شود که تا کنون همه دولتها کمک کرده اند.

رنجبر با بیان اینکه کسانی که به عنوان شورای اقامه نماز نسبت به نماز شهرستان مسئول هستند، تصریح کرد: نگاه ما این است که آموزش و پرورش که بیشترین قشر جوان را در اختیار دارد بتوانیم نسل آینده را نسلی نماز خوان تربیت کنیم.

رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان با اشاره به این نکته که جوانان را باید ازکلاس ابتدایی به نماز تشویق کرد افزود: با توجه به اینکه شاکله کودک از زمان ابتدایی صورت می گیردمهم است که  نماز و مسائل آن آموزش داده شود.

وی گفت: یکی از پیشنهادهایی که استان اصفهان به تهران ارائه کرد تشکیل مجمع خیران نماز بود که مورد تصویب قرار گرفته و به کل کشور ابلاغ شده که کاری است ابتکاری که به اردستان هم پیشنهاد این مجمع را می دهم که با عنایت فرماندار جواب خواهد داد.

رنجبر با بیان اینکه بودجه ای که در سال برای شهرستانها ما تخصیص می دهیم سی میلیون ریال هم نمی شود، تصریح کرد: با تشکیل  مجمع خیران نماز  می توان بودجه های خوبی را به سوی نماز هدایت کرد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان با تاکید بر این نکته که کاری بالاتر از نماز نداریم افزود: مسئولان بدانند این میزها و پستها چند صباحی بیشتر مهمان ما نیستند پس کوشش کنیم که کارمان ماندگاری داشته و آن کمک به ترویج نماز است.

وی خاطرنشان کرد: سخنان مختلفی از مقام معظم رهبری در خصوص اقامه نماز وجود دارد که می توانیم برای رشد نماز از آن استفاده کنیم و فرمانداریها و استانداریها هم آیین نامه ها و ابلاغهایی در این زمینه دارند که در این زمینه همه مسئول هستیم.

رنجبر همچنین گفت: استان اصفهان در چند سال گذشته برای موضوع نماز در اجلاس سالیانه  مقام های اول را در کشور به دست آورده  که سال گذشته  استاندار اصفهان لوح تقدیر دریافت کرده  و در کل استان اصفهان در موضوع نماز فعال است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان اظهار کرد: شعار امسال اجلاس نمازکه قرار است در آذرماه برگزار شود « نماز و فضای مجازی» پیش بینی شده که یک اجلاسیه نماز استانی را تا آن زمان به میزبانی اردستان پیشنهاد می دهیم.

وی با بیان این موضوع که ما نشستهایی پیرامون نمازتوسط کارشناسان نماز برای دانشجویان و دانش آموزان برگزار می کنیم افزود: سال گذشته ۴۸ نشست برای قشر دانشجویان در استان اصفهان انجام شده است.

رنجبر همچنین یادآوری کرد: در صورت درخواست توسط ستاداقامه نماز شهرستانها مبنی بر آموزش نماز و مسائل آن کارشناسانی را می توانیم اعزام کنیم.

رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان تاکید کرد: انقلاب ما با مساجد شروع شد و حفظ انقلاب هم باید با مساجد باشد لذا باید به مساجد برای حفظ انقلاب کمک های شایسته ای صورت گیرد.

وی همچنین متذکر شد در سال گذشته برای مرکز استان و هفت شهر آن کلاسهای آموزشی مسائل نماز را برای مدیران برگزار کردیم تا بتوانند خود به عنوان یک کارشناس مشوق خوبی برای نماز باشند.

انتهای پیام / کد خبر23797

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار