جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان:

دختران ارتقای علمی و عملی داشته باشند

حجت الاسلام حیدری یادآوری کرد: دختران ارتقای علمی و عملی داشته باشند و بدانند مدرک تحصیل مانع ازدواج نیست و مهمترین مدرک دختران، مادری و همسر نمونه است برای فرزندی صالح که سرباز و یار امام زمان بشوند.

به گزارش صبح اردستان، رئیس اداره تبلیغات اسلامی در گفت و گویی اظهار کرد: حضرت معصومه سلام الله علیها از شخصیتی برخوردار بوده که در واقع معصومه است.

حجت الاسلام سید جواد حیدری گفت: عصمت حضرت معصومه تکمیل بوده و فقط همچون حضرت زینب(س) مقام ولایت را نداشته و ایشان ۲۸ سال عمر پربرکت  داشته که پیامبر اکرم در وصفشان حضرت می فرماید هر کس به قم مشرف شود و قبر فرزندم معصومه رابا معرفت  زیارت کند  بهشت نصیبش می شود.

وی افزود: وقتی به زیارت هر معصومی می رویم  باید شناخت و معرفت وجود داشته باشد و راه و روش آنها را سیره خود قرار دهیم که این می شود معرفت واقعی که باید آن را به دست آوریم  نه اینکه در زبان شیعه باشیم ولی در عمل و کردار فاصله زیادی با ائمه اطهار و الگوهای دینی داشته باشیم.

حیدری با بیان اینکه حضرت معصومه فضائلی داشته چون از خانواده ای بوده که همه امام بوده اند، تصریح کرد: حضرت معصومه به دلائلی هم ازدواج نکرده و همچنین روایت و حدیث نقل می کرده که معروف به محدثه نیز می باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان تاکید کرد:  این افتخار ما ایرانی هاست که قم پایه تخت اسلام ناب بوده و مرکز تشیع اسلامی که امام برای آن خون دل خورد و آرزوی امام زمان(ع) است و در عصر ظهور مهمترین شهری که امن است شهر قم خواهد بود.

وی گفت: امروز آن اسلام ناب محمدی که نورش به تمام عالم ساطع شده از قم گرفته شده و به برکت و فضیلت حضرت معصومه(س) قم علما  و صلحایی همچون حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری را در خود برای فراگیری علم پذیرا بوده است.

حیدری اظهار کرد: افتخاری که مرجعیت در شاگردی امام زمان پیدا کرده اند به یمن وجودی حضرت معصومه (س) بوده و بزرگ فضلای برجسته همه از قم تربیت شده اند و قم شیعه را تبلیغ می کند و از سرتاسر جهان در قم طلابی داریم که تلمز می کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان با اشاره به دوران جاهلیت که داشتن دختر ننگ بوده و در هر خانواده عرب متحجر دختری که بدنیا می آمد او را میکشتند افزود: اما اسلام آمد و این فرهنگ را پاک کرد و تحجر را به عنایت داشتن به کوثرپیامبراز بین برد.

وی بیان کرد: حضرت زهرا دختری بوده برگرفته از تمام ارزشها  و فضائل در بهشت و ام الائمه است که  دختران ما بواسطه حضرت زهرا (س) از حضرت معصومه نیز درس پاکدامنی، عفاف، را بیاموزند.

کارشناس مسائل مذهبی همچنین یادآوری کرد: دختران ارتقای علمی و عملی داشته باشند و بدانند مدرک تحصیل مانع ازدواج نیست و مهمترین مدرک دختران، مادری و همسر نمونه است برای فرزندی صالح که سربازو یار امام زمان بشوند.

حیدری همچنین تاکید کرد: دختران درس بخوانند و باعفت باشند  و آنهایی که دختر زیاد دارند بهشت نصیبشان خواهد شد چون مائده الهی است و مادر آینده همین دختران امروز هستند که باید از دامن آنها شهدا تربیت شوند.

انتهای پیام / کد خبر23808

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار