جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
معاون توسعه امور روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری:

روستائیان تولید کنندگان کم مصرف و پرسود ده برای کشور هستند

رضوی بیان کرد: روستائیان امروز تولید کنندگان کم مصرف و پرسود ده برای کشور هستند و ارزشمند است روستا ئیان که در طرحها مشارکت می کنند و با کارآفرینی تولید شغل می کنند.

به گزارش صبح اردستان، عصر امروز معاون توسعه امور روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در سالن شهید مفتح اردستان اظهار کرد: مشکلاتی که امروزه در کشور وجود دارد خیلی زیاد است که باید اولویت بندی و دسته بندی برای اجرای آن صورت گیرد.

سید ابوالفضل رضوی گفت: یکی از اصلی ترین و مهمترین مشکلات کشور ما مسئله اشتغال و کمبود درآمد خانوار برای تامین معاش آنها است.

وی افزود:  مقام معظم رهبری از سال ۱۳۸۸ به صورت جدی مسئله اقتصادی را گوشزد کرده اند، اما گوش شنوایی برای اجرایی کردن این رهنمود نبوده که مجدد موضوع اقتصاد مقاومتی را بیان کردند.

رضوی با بیان اینکه سیاست های اقتصاد مقاومتی راهکار گره گشایی مشکلات اقتصادی کشور است، تصریح کرد:مشکلات عدیده ای که مردم با آن درگیر هستند بیکاری و کمبود درآمد برای زندگی خانوار است.

معاون توسعه امور روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری تاکید کرد: دراجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی اگر از روزی که مقام معظمرهبری دستور اقتصاد مقاومتی را دادند عزم را جزم می کردیم امروز وضعمان اینگونه نبود.

وی با اشاره به بعضی بی تفاوتی ها ابراز تاسف کرد: عده ای نان خود را در نام بردن نام مقام معظم رهبری یافته اند و کار نداریم که نان مردم را خشک می کنیم و اینکه  گره ای را باز نمی کنیم بی تفاوت هستند.

رضوی با تاکید بر این جمله که وقتی وضعیت روستائیان را بررسی کردیم دیدیم با این روال موجود ظلم به نظام، انقلاب، اسلام و روستائیان است.

معاون توسعه امور روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری افزود: روستاهای کشور از نظر آب، هوا و خاک کانون تولید هستند و می توان با تولید  در روستاها ثروتمند آوری را بوجود آورد.

وی بیان کرد: روستائیان امروز تولید کنندگان کم مصرف و پرسود ده برای کشور هستند و ارزشمند است روستا ئیان که در طرحها مشارکت می کنند و با کارآفرینی تولید شغل می کنند.

رضوی با ابراز تأسف اعلام کرد: روستاها با نبود اشتغال و تولید خالی شده و افراد پولدار با خرید بخشهایی از آن برای خود تفریگاه درست کرده اند و ما جاده ساختیم تا در خدمت اقتصاد روستاها باشد نه در اختیار ثروتمندان که از آن بهره ببرند.

معاون توسعه امور روستایی ریاست جمهوری گفت: جامعه اسلامی باید ثروتمند تر از جوامع دیگر باشد تا اشتغال و تولید ثروت فراوان ایجاد شود.

وی به روستائیان اعلام کرد: روستائیانی که با هم در اجرای ظرحها مشارکت کنند می توانند از وامهای کم بهره با سود سه درصد و چهار برابر آورده خود استفاده کنند.

رضوی تاکید کرد: امسال بالای دو هزار و ۳۰۰میلیارد تومان با بانکهای سینا، پارسیان، پست بانک و کشاورزی وام با هشت درصد برای اجرای طرحها پرداخت می که حدود ۶۵۰ میلیارد ریال سهم استان اصفهان است.

معاون توسعه امور روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با اشاره به اجرای طرحها و مشارکت دستگاههای دولتی گفت: مصوبه ای وجود دارد که دستگاهها باید برای طرح مشارکتی زمین رایگان در اختیار گذاشته و دستگاههایی همچون گردشگری و جهاد کشاورزی مشاوره رایگان بدهند که  در صورت کوتاهی با آنها برخورد می شود.

انتهای پیام / کد خبر23834

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار