شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
معاون فرماندار اردستان:

مناسب سازی برای سالمندان و معلولان امری لازم و ضروری است

کیانی با بیان اینکه در سطح شهر مناسب سازی برای سالمندان و معلولان امری لازم و ضروری است، افزود: در بعضی اوقات به جای مناسب سازی مسیرهای مشخص شده برای این قشر صعب العبورتر شده است.

به گزارش صبح اردستان، معاون فرماندار اردستان صبح امروز در جلسه مناسب سازی در فرمانداری اظهار کرد: ماده دو قانون حمایت از معلولان شهرداری را موظف کرده تا نسبت به اماکن عمومی که نیاز به پایان کار دارند  در صورت مناسب سازی پروانه صادر کند.

محمد تقی کیانی گفت: اداره بهزیستی مکلف است تا گزارشی از روند مناسب سازی ها جمع آوری کرده و در جلسه ای به همین منظور با کلیه اعضاء آن را بررسی کند.

وی افزود: در قانون حمایت از معلولان و سالمندان مشخص شده تا امکانات رفاهی برای این قشر از جامع در محل های عمومی همچون پارکها توسط ارگانهای زیربط فراهم شود.

کیانی با بیان اینکه در سطح شهر مناسب سازی برای سالمندان و معلولان امری لازم و ضروری است، افزود: در بعضی اوقات به جای مناسب سازی مسیرهای مشخص شده برای این قشر صعب العبورتر شده است.

معاون فرماندار اردستان همچنین با اشاره به ماده ۱۰۰ قانون حمایت از معلولان و سالمندان افزود: با ارگان یا افرادی که رعایت این ماده قانونی را نمی کنند می توان برخورد قانونی کرد.

وی همچنین تاکید کرد: در حال حاضر حدود ۱۰ میلیون از قشر جامع امروزی را معلولان و سالمندان تشکیل می دهند که باید مناسب سازی مناسب برای آنها در سطح کشور صورت گیرد.

کیانی گفت: با ارگانهای شهرستان که ورودی آنها برای عبور معلولان، جانبازان و سالمندان مهیا نیست مکاتباتی صورت گرفته تا نسبت به رفع آن اقدام کنند.

معاون فرماندار اردستان همچنین اظهار کرد: مساجد، پارکها و محل های تجمع عمومی و سرویس های بهداشتی در سطح شهرستان باید موارد مناسب سازی را رعایت و به مواد قانونی حمایت از معلولان و سالمندان پایبند باشند.

وی تاکید کرد: برای به ثمر نشستن نتایج مناسب سازی در درجه اول نیاز است تا فرهنگ سازی در سطح شهرستان صورت گیرد.

کیانی با ابراز تاسف اعلام کرد: تنها با نزدیکی روز جهانی معلولان با برگزاری برخی سمینارها و جلساتی نسبت به رفع مشکلات این قشر اقداماتی صورت  گرفته و بعد از چند روزی به فراموشی سپرده می شود.

معاون فرمانداری اردستان با اشاره به ساخت و سازهای جدید در ارگانها و محل های عمومی یادآوری کرد: باید فرهنگ مناسب سازی در آن لحاظ شده که مهندسان و مشاوران ساختمانی این موارد را مد نظر قرار دهند.

انتهای پیام / کد خبر23840

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار