جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
مسئول فرهنگی اجتماعی ناحیه مقاومت سپاه اردستان:

روشنگری و بصیرت افزایی نقشه راه فرهنگی سپاه است

سروان قمی افزود: برنامه هایی که توسط فرهنگی سپاه انجام می شود با نقشه راه خود در مسیر روشنگری و بصیرت افزایی جامعه تلاش می کند.

به گزارش صبح اردستان، مسئول فرهنگی اجتماعی ناحیه مقاومت سپاه اردستان در گفت و گویی اظهار کرد: فرهنگی اجتماعی سپاه اردستان در سال ۱۳۹۶ بیش از ۹۰ برنامه فرهنگی را در سطح سپاه و کانونهای اقشاری بسیج اجرا خواهد کرد.

سروان محسن قمی گفت: برنامه های شاخصی  در سه ماهه اول ۹۶ همچون سوم خرداد، ارتحال حضرت امام خمینی«ره»، روز قدس و هفته حجاب و عفاف بوده که توسط  سپاه اردستان و حوزه های مقاومت انجام شده است.

وی افزود: برنامه هایی که توسط فرهنگی سپاه انجام می شود با نقشه راه خود در مسیر روشنگری و بصیرت افزایی جامعه تلاش می کند.

سروان قمی با بیان اینکه برنامه هایی که توسط فرهنگی سپاه انجام می شود متنوع بوده، تصریح کرد: برنامه هایی به منظور تحکیم بنیان خانواده ها، سالگرد شهدای گمنام، ولادت ائمه، یادواره شهدای شهرستانی و پایگاهی بوده که در طول سال انجام خواهد شد.

مسئول فرهنگی اجتماعی سپاه اردستان همچنین برنامه های برگزاری ایام الله و به روز رسانی تابلوهای تبلیغاتی، تقویت و توسعه روشنگری، نشست های روشنگری و گفتمان سازی برای بسیجیان در سطح آحاد بسیجیان و مردم از برنامه های کاربردی در طول سال خواهد بود.

وی با اشاره دیوار نویسی سطح شهرستان اردستان و فضاسازی عمومی افزود: در سه ماهه اول سال ۹۶ بیش از ۱۰۰ متر دیوار نویسی از جملات مقام معظم رهبری، ائمه معصومین، حجاب و عفاف، اهمیت نماز و امر به معروف و نهی از منکرنوشته شده است.

سروان قمی تاکید کرد: در سه ماهه اول موضوع روشنگری برای حضور حداکثری مردم در انتخابات بوده که در۶۰ جلسه ای که برگزار شده، طرح نهضت روشنگری برای بسیجیان به استعداد ۲۱ هزار و ۳۶۷ نفر و  روشنگری مردمی هم ۱۰ هزار و ۸۰۵ نفر انجام شده است.

مسئول فرهنگی اجتماعی سپاه اردستان گفت یکی از برنامه های  قابل توجه و مهم سال ۹۶ برنامه های بومی و محلی بوده و از برنامه های ابتکاری فرهنگی سپاه بوده  که با جلسات متعددی با نخبگان و صاحب نفوذ گرفته شده و با تایید در مجمع  بسیج شهرستان و استان قابل اجرا شده است.

وی با اشاره به برنامه های بومی محلی انجام گرفته اظهار کرد: این برنامه شامل طرح تحکیم بنیان خانواده و کم کردن طلاق در شهرستان بوده که تا کنون چهار جلسه در شهرهای یاد شده انجام گرفته و مواردی همچون عوامل طلاق و سن طلاق، روابط زوجین و تفاوت زنان و مردان با یگدیگر و آنچه مردان و زنان در زندگی زناشویی باید بدانند با یک هزار و ۵۰۰ نفر در هر جلسه انجام شده  است.

سروان قمی همچنین یادآور شد: آموزشهای تربیتی و خانوادگی در مدارس و با دعوت از اولیای دانش آموزان به منظور کاهش طلاق و بنیان تحکیم خانواده با همکاری شبکه بهداشت، اداره تبلیغات اسلامی، اداره ارشاد و آموزش و پرورش از سال تحصیلی جدید شروع خواهد شد.

انتهای پیام / کد خبر23925

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار