پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
معاون قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان:

استان اصفهان رتبه اول توسعه قرآنی در سال ۹۵را کسب کرد

حجت الاسلام یعقوبی همچنین یادآور شد: تخصیص بودجه با توجه به فعالیتهای توسعه قرآنی پرداخت می شود که استان اصفهان در سال گذشته بر اساس ۱۰۰ میلیارد ریال کشوری مبلغ دو میلیارد ریال یعنی یک پنجم کل بودجه را جذب کرده و توانسته مقام اول کشوری را از آن خود کند.

به گزارش صبح اردستان، معاون قرآن و عترت اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان پیش از ظهر امروز در فرمانداری اظهار کرد: هدف از شورای توسعه فرهنگ قرآنی وحدت رویه و هم افزایی بین دستگاههایی است که کار قرآنی می کنند.

حجت الاسلام ابوالفضل یعقوبی گفت: اولین مجمع مشترک قرآنی استان اصفهان که دارای مجوز از تبلیغات اسلامی هستند برگزار خواهد شد.

وی افزود: اتحادیه های موجودی که زیر نظر سازمان تبلیغات و اداره ارشاد فعالیت می کردند می توانند در انتخاباتی که به زودی انجام خواهد شد شرکت کرده تا ادغام اصولی انجام شود.

یعقوبی با بیان اینکه دو گروه فعالیتهای قرآنی در سراسر کشور وجود دارد، تصریح کرد: اتحادیه تشکل های قرآنی زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد و اتحادیه موسسات مردمی قرآنی زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت دارند.

معاون قرآن و عترت اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان همچنین تاکید کرد: ادغام مورد نظر بر اساس مصوبه شورای توسعه قرآنی کشور  انجام  و بدنبال ادغامی که  انجام می شود مجوزهای لازم صادر خواهد شد.

وی با یادآوری این نکته که صدور مجوز قرآنی زیر نظر هیئتی متشکل از تبلیغات اسلامی و بخش مردمی و اداره اوقاف انجام خواهد شد افزود: هیئت مورد نظر به لحاظ بر طرف کردن مشکلات موجود تشکیل شده و در اصفهان به مدت شش ماه است که فعالیت دارد.

یعقوبی با بیان اینکه نرم افزار جدیدی در سطح کشور طراحی شده که افراد می توانند با ثبت نام در آن به یک نقطه مشترک برای برنامه ریزی های قرآنی برسند، تصریح کرد: با به دست آمدن آمار کلی فراگیران قرآن در سطح کشور می توانیم به مطالبات مقام معظم رهبری هم پاسخگو باشیم.

معاون قرآن و عترت اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: اختصاص بودجه برای حافظان قرآنی فقط از طریق ثبت نام در این نرم افزار قرآنی پرداخت می شود که به هر قرآن آموزی که در سال تربیت شود سه میلیون ریال کمک خواهد شد.

وی گفت: در سال ۹۵ هفت هزار  قرآن آموزدر سطح استان اصفهان  داشته ایم که حدود دو میلیارد ریال به  موسسات آنها کمک شده است و موسساتی که بیشترین آمار را ارائه کنند تخصیص بیشتری بر اساس قبولی نیز به آنها داده خواهد شد.

یعقوبی همچنین یادآور شد: تخصیص بودجه با توجه به فعالیتهای توسعه قرآنی پرداخت می شود که استان اصفهان در سال گذشته بر اساس ۱۰۰ میلیارد ریال کشوری مبلغ دو میلیارد ریال یعنی یک پنجم کل بودجه را جذب کرده و توانسته مقام اول کشوری را از آن خود کند.

معاون قرآن و عترت اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان همچنین اظهار کرد: هر چقدر با مفاهیم قرآنی بیشتر آشنا شویم دچار آسیب های اجتماعی کمتری خواهیم شد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر با شبکه های اجتماعی مواجه هستیم که بیش از ۴۷ میلیون نفر عضو این شبکه ها شده اند و ۷۵ درصد مردم روزانه با آن سر و کار دارند که می تواند عقیده ها را تغییر دهد.

انتهای پیام / کد خبر23931

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار