پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
امام جمعه اردستان:

حج ظرفیتی مهم برای بیان مشکلات جهان اسلام است

امام جمعه اردستان با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با کار گزاران حج افزود: حفظ عظمت و شأن حجاج ایرانی و رعایت آن مربوط به میزبانان برگزاری حج بوده و حج ظرفیتی مهم است برای بیان مشکلات جهان اسلام و بیان درد و رنج مسلمانان به خصوص فلسطینیان که باید گفته شود.

به گزارش صبح اردستان، حجت الاسلام حسن دهشیری در خطبه های نماز جمعه در مسجد جامع اظهار کرد: صبر و پایداری از ویژگیهای امام معصوم بوده و انسانی که صبر کند محبوب خداوند می شود که این ستودنی است.

امام جمعه اردستان گفت:  مراسم تنفیذ رئیس جمهور انجام شد تا رأی مردم مشروعیت پیدا کند و کسی که می خواهد رئیس جمهور شود باید چهار مرحله را بگذراند که سومین مرحله آن تنفیذ از سوی مقام معظم رهبری است که روز گذشته صورت گرفت.

وی افزود: برگزاری برنامه تنفیذ و همچنین برنامه تحلیف  نشان در زنده ماندن انقلاب و جریان داشتن  آن داشته و با حضور مسئولان و نمایندگان ملت در برنامه تحلیف این جریان بازتاب داده خواهد شد.

خطیب جمعه اردستان با بیان اینکه رئیس جمهور را به سخنان مقام معظم رهبری رهنمون خواهیم داد، تصریح کرد:  رئیس جمهور باید در صدد انجام اقتصاد مقاومتی، جان گرفتن اشتغال و فعالیتهای اقتصادی، شکوفایی اقتصاد مقاومتی و ایستادن در مقابل قدرتهای خارجی باشد.

دهشیری همچنین تاکید کرد: رئیس جمهور گفته های مقام معظم رهبری را پاس بدارند و مجری خوبی در دولت دوازدهم برای ملت ایران باشند.

امام جمعه اردستان با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با کار گزاران حج افزود: حفظ عظمت و شأن حجاج ایرانی و رعایت آن مربوط به میزبانان برگزاری حج بوده و حج ظرفیتی مهم است برای بیان مشکلات جهان اسلام و بیان درد و رنج مسلمانان به خصوص فلسطینیان که باید گفته شود.

وی حضور حجاج در سرزمین وحی را تصمیم مسئولان نظام دانست و گفت: فرصت مغتنم و بین المللی بوده که مسلمانان شیعه در آن شرکت کرده و قطره ای از دریای خروشان حج قرار گیرند.

دهشیری با تاکید بر این نکته که جریان حج یک ظرفیت عظیمی است که مسلمانان باید از آن بهره کافی را ببرند تصریح کرد: کجا بیش از ایران پرچمدار شیعه وجود دارد بنا بر این حضور حاجیان ایران در این زمینه کارساز خواهد بود.

امام جمعه با اشاره به ۱۴ مرداد روز حقوق بشر گفت: حفظ حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی خیلی مهم است و آمریکا که اولین تجاوز را با حمله به ژاپن و پرتاب بمب شیمیایی آغاز کرده ادعای حقوق بشری دارد که مقام معظم رهبری هم در این رابطه گفتند از لطیفه های روزگار است که آمریکا بشود مدافع حقوق بشر و هر روز توطئه کند.

خطیب جمعه اردستان با اشاره به شهادت شهید صارمی و روز خبرنگاران گفت: از همه کسانی که در عرصه خبرنگاری که مسئولیت خطر پذیری را نیز دارند تقاضا می کنیم همچنان در صحنه خبر رسانی فعالیت داشته باشند

وی همچنین اظهار کرد: از مسئولان امر تقاضا داریم با دستور دادن به روابط عمومی ها با خبرنگاران همکاری کرده و چنانچه انتقاد و پیشنهادی داشتند با آغوش باز پذیرا باشند و هیچکس نباید از انتقاد کردن و مورد انتقاد قرار گرفتن سرباز بزند و شانه خالی کند زیرا همه ما دارای نواقصی هستیم و خبرنگاران یکی از افرادی می توانند باشند که عیب و ایراد ما را به ما یادآوری می کنند و خبرنگاران هم با ارائه مشکلات مسئولان را در رفع معظلات مردم یاری دهند.

انتهای پیام / کد خبر23960

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار