جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
رئیس مجمع خیران مدرسه ساز کشور:

۶۵۰ هزار خیر مدرسه ساز در کشور وجود دارد

رئیس مجمع خیران مدرسه ساز کشور گفت: در حال حاضر ۶۵۰ هزار خیر مدرسه ساز در کشور حضور داشته و حدود یک هزار نفر از خیران نیز خارج از کشور ساکن هستند.

به گزارش صبح اردستان، محمد رضا حافظی عصر امروز در فرمانداری اردستان اظهار کرد: با توجه به اینکه ملت ما فرهنگ دوست هستند در ساخت مدارس از دولت پیشی گرفته  و تا کنون ۳۷درصد مدارس کشور یعنی در حدود ۴۰هزار مدرسه به همت خیران ساخته شده است.

رئیس مجمع خیران مدرسه ساز کشور گفت:در حال حاضر ۶۵۰ هزار خیر مدرسه ساز در کشور حضور داشته و حدود یک هزار نفر از خیران نیز خارج از کشور ساکن هستند.

وی افزود: مجمع خیران مدرسه ساز کشوراز ۲۱ سال پیش در جوار حضرت رضا علیه السلام  شروع بکار کرده  و خیران در اولین سال فعالیت این مجمع۱۶۰میلیارد ریال کمک کردند.

حافظی با بیان اینکه در سال گذشته خیران۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان جهت ساخت مدارس کمک کرده اند، تصریح کرد: این کمک در حالی صورت گرفته که کمک دولت ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است.

رئیس جامعه خیران مدرسه ساز کشور تصریح کرد: در حال حاضر ۴۵۰مجمع خیران مدرسه ساز در کشور تشکیل شده است.

وی همچنین گفت: در سال ۱۳۸۸ اعتبار دولت برای ساخت مدارس ۳۸۶ میلیارد تومان بوده و خیران توانستند در این سال  بالغ بر ۷۴۰ میلیارد تومان برای امر مدرسه سازی کمک کرده و از دولت در این زمینه سبقت بگیرند.

رئیس جامعه خیران مدرسه ساز با اشاره به اینکه در کشورهای خارجی دانش آموزان ایرانی دچار غرب زدگی شده و فرهنگ ایرانی آنها دستخوش تغییر می شود با ساخت مدارسی در این زمینه از معلمان ایرانی نیز برای آنها استفاده کرده ایم.

در پایان این جلسه اعضای هیئت مدیره مجمع خیران مدرسه ساز اردستان با رای گیری اعضاء انتخاب شدند.

انتهای پیام / کد خبر24001

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار