پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
معاون فرماندار اردستان:

۷۰درصد سالمندان اردستان زیر پوشش بهزیستی هستند/ اردستان از شهرهای پیر استان است

معاون فرماندار اردستان با توجه به آمار بالای ۷۰ درصدی سالمندان اردستان که زیر پوشش بهزیستی هستند، افزود: شرکت خدماتی در منزل از نیازهای اردستان بوده که افرادی با درخواست و گرفتن مجوزهای لازم می توانند فعالیت کنند.

به گزارش صبح اردستان، محمد تقی کیانی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای سالمند در فرمانداری اظهار کرد: همانطور که در احادیث و روایات هم نقل شده، تکریم سالمند بر همه واجب و لازم است.

معاون فرماندار اردستان گفت: سالمندان افرادی هستند که طبق قانون اساسی سن آنها از ۶۰ سال گذشته باشد و از نظر توانایی مالی به چند دسته تقسیم  می شوند.

وی افزود: دو خانه سالمند در اردستان  وجود دارد که یکی در شهر زواره با ۲۵ سالمند خانم فعالیت دارد و دیگری هم خانه سالمندان اردستان که توسط خیران در حال ساخت است.

کیانی با بیان اینکه سازمان بهزیستی برای نگهداری سالمندان پنج میلیون و ۱۰۰ هزار ریال هزینه می کند، تصریح کرد: شهریه هر نفر در خانه سالمندان اردستان نزدیک به ۱۰ میلیون ریال بوده که همه بصورت رایگان انجام می شود.

معاون فرماندار اردستان تاکید کرد: قانون،  تامین اجتماعی و بیمه سلامت را مکلف کرده تا نسبت به سالمندان  خدماتی را ارائه کند که به همین منظور نیز شهرداری ها هم باید برای رفاه سالمندان امکاناتی را فراهم کنند.

وی با توجه به اینکه در سال گذشته جلسه شورای سالمندان انجام و تصمیماتی هم اتخاذ شده اما کافی نبوده و برای این قشر از جامعه جای کار زیاد است که باید ارگانها و اداره ها در این زمینه کمک کنند.

کیانی با اشاره به آمار ۹/۸ درصدی سطح کشورافزود: این آمار در استان اصفهان ۹/۱۰درصد  و اردستان ۵/۱۷ درصد بوده که  بیشترین جمعیت سالمند را به خود اختصاص داده و از شهرستانهای پیر استان محسوب می شود.

معاون فرماندار اردستان با اشاره به این موضوع که سالمندان افرادی هستند که نیاز دارند تا از انزوا خارج شوند، تصریح کرد: اردستان هفت هزار و ۲۶۳ سالمند دارد که نسبت به شهرهای استان بیشترین آمار سالمند را دارد.

وی با توجه به آمار بالای ۷۰ درصدی سالمندان اردستان که زیر پوشش بهزیستی هستند، افزود: شرکت خدماتی در منزل از نیازهای اردستان بوده که افرادی با درخواست و گرفتن مجوزهای لازم می توانند فعالیت کنند.

کیانی همچنین گفت:  آمار سالمندان اردستان نگران کننده بوده و در سال ۹۰ شش هزار و ۵۱۲ نفر بوده که در حال حاضر به هفت هزار و ۲۶۳ نفر افزایش پیدا کرده است.

معاون فرمانداری اردستان با توجه به اینکه هر چقدر آمار سالمندان بیشر شود چتر حمایتی تامین اجتماعی و ارگانهای خدمات رسان باید بیشتر شود افزود: این روند بار مالی  را برای دولت و خانواده ها در بر دارد.

وی رشد جمعیت کشور را یک اعلام کرد و خاطرنشان کرد: جمعیت ایران رو به پیری رفته  که می تواند زنگ خطر را به صدا درآورد و این در حالی است که جمعیت کشورهای همسایه هم جوان شده هم افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام / کد خبر24151

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار