جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان:

طرح توسعه شیمی تفلون دنا در اردستان برای۴۵ نفر ایجاد شغل می کند

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گفت: کلنگ زنی طرح توسعه شیمی تفلون دنا که در حال حاضر ۴۵۰ تن در سال تولیدی دارد و ۶۰ نفر را مشغول کار کرده انجام شده و در سال ظرفیت آن ۲۵۰ تن بیشتر شده و برای ۴۵ نفر دیگر ایجاد شغل می کند.

به گزارش صبح اردستان، محمد رضا باقری عصر امروز در جلسه کارورزی در اداره صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: واحدهای پذیرنده طرح کارورزی از بین فارغ التحصیلان دانشگاهی خواهد بود که در سامانه کاورزی ثبت نام کرده اند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان گفت: اعضای شورای کارورزی عبارتند از تامین اجتماعی، صنعت و معدن و نماینده بنیاد شهید و متولی اصلی آن نیز وزارت کار و رفاه امور اجتماعی است.

باقری با بیان اینکه فارغ التحصیلان با توجه به رشته تحصیلی مورد نیاز کارگاه ها و کارخانه ها ثبت نام می کنند و به مدت ۹ماه توسط دولت بیمه آن پرداخت می شود، تصریح کرد: افراد در صورت رازی بودن کارخانه پذیرنده به مدت دوسال دیگرتمدید شده و  بیمه آن توسط دولت پرداخت می شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان با توجه به اینکه در شهرستان ۱۷ واحد بالای ۵۰ نفر کارگر وجود دارد سهمیه ای که در نظر گرفته شده آنها در اولویت هستند.

وی همچنین تاکید کرد: طرح دیگری که در این خصوص اجرا می شود مربوط به بنیاد شهید و امور ایثارگران است که اگر واحدهای تولیدی افرادی از خانواده ایثارگران را جذب کنند تا پنج سال از پرداخت بیمه معاف می شوند.

باقری با اشاره به جذب افراد ایثارگر توسط واحدهای های تولیدی افزود: این واحدها می توانند ازتسهیلات ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان با کارمزد چهار درصد در قبال یک نفر جذب شده استفاده کنند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گفت: کلنگ زنی طرح توسعه شیمی تفلون دنا که در حال حاضر ۴۵۰ تن در سال تولیدی دارد و ۶۰ نفر را مشغول کار کرده  انجام شده و در سال ظرفیت آن ۲۵۰ تن بیشتر شده و برای ۴۵ نفر دیگر ایجاد شغل می کند.

جمشید عامری  در ادامه جلسه اظهار کرد:  حداقل قرار داد قانون کار از ماهانه تا یکساله بوده و فرد می تواند تا دو سال قرارداد ببندد و طبق قانون کار اگر قرارداد کتبی باشد بهتر است.

رئیس اداره کارو رفاه امور اجتماعی گفت: هدف این است که ما دنبال اشتغال پایدار هستیم و نه اینکه فرد مدتی کار کند و بعد بیکار شود و در طرح کارورزی اردستان ۴۴ نفر سهمیه دارد.

وی افزود: نرخ بیکاری کشور ۱۲/۳ دهم بوده و نرخ بیکاری استان اصفهان با توجه به مهاجر پذیر بودن آن ۱۲/۵ درصد است که دو دهم درصد از نرخ بیکاری کشور بیشتر بوده و نرخ بیکاری اردستان در حال حاضر ۹/۷ دهم است.

انتهای پیام / کد خبر24200

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار