جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
کارشناس مسائل اجتماعی:

۸۰ درصد ازدواج های همراه با آموزش موفق بوده است

کارشناس مسائل اجتماعی خاطرنشان کرد: با اجرای مشاوره قبل از ازدواج و همچنین آموزشهای مدون قبل از ازدواج آمارها نشان داده که ۸۰ درصد ازدواج ها موفق خواهد بود که آماری رضایت بخش است.

به گزارش صبح اردستان، محمد علی ناجی در گفت و گویی اظهار کرد: ما اعتقاد دارم امروزبر مبنای بیش از ۱۵۰پژوهش مدون در خود ایران که  از سال های ۱۳۹۰ تا ۹۵ صورت گرفته، مهمترین فاکتوری که می تواند از طلاق پیشگیری کند ازدواج صحیح است.

کارشناس مسائل اجتماعی بهزیستی گفت: در تمام پیشگیری ها باید ابتدا آموزش را مد نظر قرار دهیم که در ازدواج ها هم آموزش قبل از ازدواج توصیه می شود.

وی افزود:  افرادی که زندگی مشترکشان به طلاق می انجامد دلایل مختلفی همچون مشکلات اقتصادی، درک متقابل نداشتن، خیانت در رابطه و اعتیاد زیاد را از عوامل اصلی می دانند.

ناجی با بیان اینکه عواملی که افراد برای جدا شدن از هم عنوان می کنند هیچکدام علت نیست بلکه همه اینها معلول است و خیلی مواظب باشیم که جای این دو موضوع باهم عوض نشود.

کارشناس مسائل اجتماعی به آموزشهای  قبل از ازدواج تاکید کرد و افزود: بهزیستی از سال ۱۳۸۵ بسته های آموزشی مدون را در این زمینه  آماده کرده  که در قالب چهار روز و به مدت ۳۲ ساعت پیش بینی شده است.

وی همچنین آموزشهای قبل از ازدواج را شامل کتابچه، سی دی و مخصوص پسرها و دختران مجرد که در شرف ازدواج هستند مفید بوده و هر کسی هم مجوز اجرای آن را به جز بهزیستی ندارد.

ناجی با توجه به آموزشهای قبل از ازدواج که مخصوص پسران و دختران بالای ۱۸ سال در نظر گرفته شده است تصریح کرد: آموزشها می تواند برای دانشجویان مثمر ثمر باشد.

کارشناس مسائل اجتماعی خاطرنشان کرد: با اجرای مشاوره قبل از ازدواج  و همچنین آموزشهای مدون قبل از ازدواج آمارها نشان داده که ۸۰ درصد ازدواج ها موفق خواهد بود که آماری رضایت بخش است.

وی تصریح کرد: در تمام فرهنگ های ایران این پژوهش  و فرهنگ آموزش اتفاق افتاده و افرادی که این آموزش ها را دیده اند از موفقیت ویژه ای برخوردار بوده اند.

ناجی از مسئولان دانشگاههای موجود اردستان خواست برای آنها بستری ایجاد شود تا تبلیغاتی در دانشگاه ها صورت گرفته و دانشجویان در آموزشهای مورد نیاز به طور کامل شرکت کنند.

کارشناس مسائل اجتماعی بهزیستی اردستان یادآوری کرد: اینگونه آموزشها در دو سال گذشته در شهرستان اردستان فقط یک مورد و آن هم به صورت فشرده برای امدادگران هلال احمر برگزار شده و دیگر بستر مناسبی تا کنون برای برگزاری آن به وجود نیامده است.

انتهای پیام / کد خبر24275

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار