جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
کارشناس مسائل مذهبی:

امام محمد باقر علیه السلام مخالفت با مسئله تحریف را در دستور کار قرار داده بود

کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: جامعه آن روز آمادگی برای ترویج معارف دینی به خاطر بی خیالی خلفایش نداشت و با تمام این اوصاف امام محمد باقر علیه السلام مخالفت با مسئله تحریف را در دستور کار قرار داده و با اینگونه تحریف ها مبارزه کردند.

به گزارش صبح اردستان، حجت الاسلام منصور صابری در گفت و گویی به مناسبت شهادت امام محمد باقر علیه السلام اظهار کرد: بعد از رحلت  نبی اکرم گروه های  مختلفی در حوزه سیاسی جامعه اسلامی به وجود آمد.

کارشناس مسائل مذهبی گقت: گروه ها و جریان های سیاسی که بعد از رحلت پیغمبر شکل گرفتند به جز یک جریان مابقی نسبت به اهل و بیت پشت کردند و اهل و بیت را کنار گذاشتند.

وی افزود: رشد این دوری ازمان امیر المومنین علی علیه السلام و امام حسن مجتبی شروع شد و در زمان سیدالشهداء علیه السلام به اوج خود رسید.

حجت الاسلام صابری با بیان اینکه مردم حتی برای پرسیدن مسائل شرعی به خانه امام حسین علیه السلام نمی آمدند، تصریح کرد: قیام و شهادت امام حسین علیه السلام واسارت اهل و بیت آغازی شد برای اقبال مردم تا نسبت به ائمه گرایش پیدا کنند.

کارشناس مسائل مذهبی خاطرنشان کرد: شهادت حضرت سیدالشهداء یک حرکت عظیمی را در جامعه بوجود آورد و با خطبه های حضرت سجاد و حضرت زینب  روشنگری صورت گرفت تا مردم اقبال خوبی را به ائمه پیدا کنند.

وی تاکید کرد: زمان امام محمد باقر و امام صادق علیه السلام بهترین فرصت بود برای ترویج فرهنگ اهل و بیت، تا فاصله  و خفقانی که بوجود آمده بود تمام شود.

حجت الاسلام صابری تصریح کرد: جامعه آن روز آمادگی برای ترویج معارف دینی به خاطر بی خیالی خلفایش نداشت و با تمام این اوصاف امام محمد باقر علیه السلام مخالفت با مسئله تحریف را در دستور کار قرار داده و با اینگونه تحریف ها مبارزه کردند.

کارشناس مسائل مذهبی از فعالیت های دیگر امام محمد باقر علیه السلام تشکیلاتی کار کردن امام بود که شاگردانی را برای تبیین دین اسلام پرورش می داد.

وی همچنین با اشاره به اینکه معارف اسلامی مخالف با ظلم و استکبار بوده و در راه کمک رسانی به مظلوم و تقویت روحیه استکبار ستیزی  قدم بر می دارد افزود: حاکمان بنی امیه اسلام را تحریف می کردند ولی مردم ظلم را نمی پذیرفتند و وظیفه امام هم بیشتر بود.

حجت الاسلام صابری گفت: امام محمد باقر علیه السلام  هر وقت یک راه صحیح برای تبیین احکام قران پیدا می کردند ادامه حکومت بنی امیه امکان پذیر نبود.

کارشناس مسائل مذهبی  بیان کرد: همراه کردن عالمان «درباری» و همسو با خود  کار را برای امام مشکل می کرد و وظیفه آنها را سنگین تر زیرا اسلام را برعکس به مردم آموزش داده  و این ذهنیت را برای مردم بوجود می آوردند که  خلافت از نبوت بالاتر است.

وی گفت: کار فرهنگی کردن یعنی عوض کردن ذهنیت مردم زیرا وقتی ذهنیت مردم عوض شد و مورد انحراف قرار گرفت باید آن را اصلاح کرد و امام محمد باقر علیه السلام مقدمه دانشگاه امام صادق را پایه گذاری کرد..

حجت الاسلام صابری با اشاره به این موضوع که امام محمد باقر به این خاطر باقر است که مبارزه با تحریفات با روش روشن کردن ذهنیت مردم از اسلام و با شکافتن قرآن ذهن مردم را آماده می کرد.

انتهای پیام / کد خبر24435

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار