شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
کارشناس مسائل مذهبی:

روز عرفه روز عرفان و کسب معرفت است

کارشناس مسائل مذهبی افزود: شخصیت امام حسین علیه السلام فقط در عاشورا خلاصه نمی شود و شخصیت او در دعای غرفه تجلی پیدا کرده و روز عرفه روز عرفان و کسب معرفت است.

به گزارش صبح اردستان، حجت الاسلام منصور صابری در گفت و گویی اظهار کرد: روز عرفه افراد می توانند با اراتباطی معنوی که با سیدالشهدا علیه السلام برقرار می کنند راه کسب معارف را زودتر و بهتر دریافت کرده و از فیوضات بهره مند شوند.

کارشناس مسائل مذهبی گفت: کسانی که با امام حسین علیه السلام  مانوس هستند هر ساله می توانند این شخصیت را در دعای عرفه به عینه ببینند وخلاصه کردن شخصیت امام حسین علیه السلام فقط در عاشورا نوعی جفا به امام حسین علیه السلام است.

وی افزود: شخصیت امام حسین علیه السلام فقط در عاشورا  خلاصه نمی شود و شخصیت او در دعای غرفه تجلی پیدا کرده  وروز عرفه روز عرفان و کسب معرفت است.

حجت الاسلام صابری با بیان اینکه کسانی که از روز عرفه با امام حسین علیه السلام همراه می شوند، تصریح کرد:  یعنی در واقع از امروز برای محرم امام حسین علیه السلام و شور حسینی خود را  اماده می کنند.

کارشناس مسائل مذهبی تاکید کرد: روز عرفه یک دانشگاه خداشناسی  و امام شناسی است زیرا امام حسین خدا را زیبا معرفی می کنند و ظرفیت نفس را در انسان بالا می برند و بهره مندی از معارف حسینی در دعای عرفه است.

وی خاطرنشان کرد: روز عرفه روز نیایش و خلوت کردن با خداوند بوده و در روز عرفه دعا که خوانده می شود نوعی همراهی با سیدالشهداء علیه السلام است.

حجت الاسلام صابری  با بیان اینکه وقتی دعای عرفه خوانده می شود در واقع با توحید شروع می شود و خدا را معرفی می کند و امام حسین خود را خاضعانه در درگاه خداوند معرفی کرده و به الطاف و مهربانی خداوند اشاره دارد که آن میزان عرفان امام حسین است.

کارشناس مسائل مذهبی گفت: کشتی نجات امام حسین این قدر وسعت دارد که خود در عرفه هم نشان می دهد و امام حسین بعد از گفتگو با خدا ی متعال سفرشان را به سمت کوفه آغاز می کنند و حج را ناتمام می گذارند.

وی با نا تمام  گذاشتن سفر حج  یک اتمام حجتی برای آیندگان می دهد که کار برای خدا کردن زمان نمی شناسد و باید حرکت کند حالا روزی سکوت امام  روزی صلح و روزی دفاع کردن است و ما می توانیم برای بهره مند شدن آخرت، خود را به این دریای وسیع وصل کنیم و کسب فیض کنیم.

انتهای پیام / کد خبر24461

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار