پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

آغاز کاشت گندم در شهرستان اردستان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردستان با بیان اینکه کشت گندم در شهرستان آغاز شد، گفت: در سال زراعی جاری با ابلاغ سهمیه طرح‌های گندم و کشت حفاظتی، عملیات اجرایی این طرح‌ها آغاز شد.

kashtegandom920917

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان “نگین کویر” به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران “ایسنا” ، علی اکبر صالح اظهار کرد: به دلیل خشکسالی و کمبود نزولات جوی در سال‌های قبل و کاهش دبی چاه‌های کشاورزی، نیاز آبی محصول گندم و قیمت پایین خرید تضمینی باعث شده سطح کشت این محصول کاهش پیداکند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردستان با بیان اینکه در سال‌های گذشته احداث مزارع تحقیقی و کشت ارقام مختلف گندم را در منطقه داشته‌ایم، تصریح کرد: خوشبختانه بعضی از ارقام به عملکرد بالای هفت تن در هکتار رسیده است.

صالح هم‌چنین به برداشت حبوبات در شهرستان اردستان اشاره کرد و ادامه داد: سطح کشت حبوبات در شهرستان به بیش از ۲۶۰ هکتار می‌رسد که شامل ( لوبیاچیتی، قرمز، لوبیا سفید، لوبیا چشم بلبلی، عدس، ماش ) می‌باشد.

وی تصریح کرد: متوسط عملکرد حبوبات در این شهرستان به دو تن در هکتار می‌رسد که از این سطح ۵۰۰ تن حبوبات تولید و به شهرها و استان‌های همجوار صادر می‌گردد.

انتهای پیام / کد خبر2460

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار