سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

خون شهیدان، کشور را در برابر توطئه دشمن بیمه کرده است

حجت الاسلام دهشیری امام جمعه اردستان با این نکته که دشمنان می خواستند ارزشهای شهادت را پایین بیاورند ولی خداوند به شهدای مدافع حرم عظمتی دیگر بخشید و این خون شهیدان است که کشور را در برابر توطئه دشمنان بیمه کرده است.

به گزارش صبح اردستان، حجت الاسلام حسن دهشیری در خطبه های نمای جمعه اردستان در مسجد جامع اظهار کرد: یکی از درسهای عاشورا احقاق حق و حفظ کردن اسلام بود و به برکت خون شهدای عاشورا اسلام تا کنون حفظ شده و امام حسین الگوی همه آزادگان جهان شد.

امام جمعه اردستان گفت: واقعه عاشورا نبرد نابرابری سپاه یزید با حضرت امام حسین«ع» بود که در ظاهر یزید پیروز شد اما کسانی که دید عمیق دارند می دانند که این موضوع  جلوه دیگری دارد.

وی افزود: عاشورا پیام آور غم و اندوه است برای همه،  لذا عزداری که مطلوب امام زمان«عج» باشد را انجام دهید.

حجت الاسلام دهشیری با بیان اینکه در عزاداریها باید سنگین و متین عمل کرد، تصریح کرد: عزاداریها اگر مرضیه خداوند با شد و  برای شما عبادت و سرمایه بزرگ معنوی محسوب می شود.

خطیب جمعه اردستان تاکید کرد: عاشورا زنده بوده و حیات دارد و نمونه تربیت کننده شاگردان مکتب عاشورایی شهید حججی است و زمانی که کشور نیاز داشت با یک اخلاص خاص شهادت را پذیرفت و خداوند او را عزیز کرد.

وی خاطرنشان کرد: شهادت شهید محسن حججی یک الهام گیرنده از علی اکبر امام حسین«ع» بود که برای رفتن به میدان نبرد از پدر اذن می گیرد.

حجت الاسلام دهشیری با اشاره به این جمله مقام معظم رهبری که انقلاب در حال رویش بوده و جوانان انقلابی برگرفته از این رویش جوانی هستند یادآوری کرد: این انگیزه در اوج فضای مجازی موجود و سهمگین دشمن خیلی مهم است.

امام جمعه اردستان با این نکته که دشمنان می خواستند ارزشهای شهادت را پایین بیاورند ولی خداوند به شهدای مدافع حرم عظمتی دیگر بخشید و این خون شهیدان است که کشور را در برابر توطئه دشمنان بیمه کرده است.

وی شکوه و عظمت تاسوعا و عاشورا در نظم بخشی هیئت های مذهبی لازم دانست و افزود: مسئولان هیئت های مذهبی باید جوابگوی مسائل  بوده باشند و نگذارند این شکوه و عظمت خدشه دار شود.

حجت الاسلام دهشیری در خصوص رعایت مسائل بهداشتی  هیئت های مذهبی مبنی بر ذبح احشام در معابر عمومی هم تذکر داد و خاطرنشان کرد: عزداریها سعی شود مطلوب برگزار شود و با مسائل جانبی به حاشیه کشیده نشود.

انتهای پیام / کد خبر25207

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار