سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
فرماندار شهرستان اردستان:

مسئولان در صدور مجوز ساخت و ساز تعارف را کنار بگذارند

فرماندار اردستان گفت: همه مسئولان در تصمیم گیریهای ساخت و ساز تعارفات را کنار گذاشته و هر چه قانون مصوب کرده همان را انجام دهند.

به گزارش صبح اردستان، علیرضا غیور عصر امروز در جلسه شورای مسکن در فرمانداری اظهار کرد: موضوعات شورای مسکن خیلی مهم بوده لذا باید برای ساماندهی آن وقت گذاری کرد.

فرماندار اردستان گفت: همه مسئولان در تصمیم گیریهای ساخت و ساز تعارفات را کنار گذاشته و هر چه قانون مصوب کرده همان را انجام دهند.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که مسئولان بعد از مسئولیت خود باید پاسخگوی آن باشند از نظر حقوقی و قانونی مسائل ساخت و سازها است.

غیور با بیان اینکه  مسئولان با حساسیت بیشتری در این ارتباط ورود پیدا کنید، تصریح کرد:  توجه ویژه ای به ساخت و سازها و تصرفات توسط ارگانهای متولی انجام می شود.

فرماندار اردستان همچنین تاکید کرد: موضوع نظارت بر ساخت و سازها بصورت ضعیف انجام شده که باید در حوزه میدانی برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز و برخوردهای اولیه چاره ای اندیشیده شود.

وی خاطرنشان کرد: شهرداریها در خصوص ساخت و سازها مسئولیت دارند، لذا می طلبد در صورت مشاهده تخلف نسبت به توقف آن با توجه به وظایف خود اقدام کنند.

غیور با اشاره به آموزش برای مسئولان مجری افزود: ترتیبی اتخاذ شود تا برای مجریان در هر اداره، بخشداری، شهرداری یک نفر آموزشهای لازم را در خصوص ساخت و سازها و تصرفات و دستورالعمل ها ببینند.

فرماندار اردستان افزود: آموزشها بصورت اجباری و برنامه ریزی شده انجام و قوانین گفته شود تا فراموش نشود.

وی همچنین گفت: با توجه به تعداد روستاها و پراکندگی آن و تمایل به ساخت و سازها و با وضعیت فعلی وضعیت ساخت و سازها نگران کننده نیست.

غیور از بخشداران خواست تا با همکاری بنیاد مسکن نسبت به شناسایی و آمار ساخت و سازهای روستاهای مصوب و غیر مصوب اقدام و گزارشی را تقدیم فرمانداری کنند.

فرماندار اردستان تاکید کرد: کسی مخالف ساخت و سازها نیست، لذا نظارتها موجب می شود تا کسی خارج از عرف و خارج از طرح هادی اقدام به ساخت و ساز نکتد.

انتهای پیام / کد خبر25257

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار