سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان:

انتخابات شورای هیئات مذهبی در اردستان انجام می شود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان گفت: هدف از تشکیل شورای هیئات مذهبی این است که بستر نقش آفرینی هیئت های مذهبی و کاهش آسیب های اجتماعی را انجام می دهد.

به گزارش صبح اردستان، حجت الاسلام سید جواد حیدری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در اداره تبلیغات اسلامی اردستان اظهار کرد: انتخابات شورای هیئات مذهبی به زودی در اردستان انجام خواهد شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان گفت: سازمان تبلیغات اسلامی برای نظارت بر هیئت ها و دستجات مذهبی شورای هیئات مذهبی را تشکیل می دهد.

وی افزود: هدف از تشکیل شورای هیئات مذهبی این است که بستر نقش آفرینی هیئت های مذهبی و کاهش آسیب های اجتماعی را انجام می دهد.

حجت الاسلام حیدری  با بیان اینکه تعامل  و وحدت فکری از برنامه های بالقوه و بالفعل نیروهای هیئات مذهبی خواهد بود، تصریح کرد:  برگزاری برنامه های ملی و مذهبی و رشد و پرورش نیروهای متعهد و آسیب شناسی برنامه های هیئات مذهبی از اهداف دیگر آن خواهد بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی همچنین تاکید کرد: افزایش مدیریت مشارکتی در فعالیت های فرهنگی می تواند گامی مثبت در بهتر برگزاری انتخابات شورای هیئات مذهبی باشد.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات شورای هیئات مذهبی در تاریخ پنجم آبان ماه ۹۶ افزود: داوطلبان می توانند از تاریخ ۱۵ مهرماه به مدت یک هفته با مراجعه به اداره تبلیغات اسلامی اردستان  ثبت نام کنند.

حجت الاسلام حیدری خاطرنشان کرد: افراد ثبت نامی طبق دستورالعمل باید حداقل ۲۵ سال و حداکثر ۶۵ سال سن داشته و سابقه سه سال  هیئت داری را داشته باشند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان یادآوری کرد: شهرهایی که ۵۰ تا ۱۵۰ هیئت مذهبی داشته باشند می توانند هفت نفر اصلی و دو نفر اللبدل را انتخاب کرده و حداقل ۴۰ درصد از هیئات مذهبی باید در انتخابات شرکت کنند.

وی تشکیل ستاد انتخابات شورای هیئات مذهبی را از اولین برنامه های این انتخابات  اعلام کرد که به زودی تشکیل می شود.

اردستان با ۱۳۰ هیئت مذهبی که شناسایی شده ۹۰ مورد آن مجوز داشته و ۳۰ هیئت دیگر بدون مجوز فعالیت می کنند.

انتهای پیام / کد خبر25270

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار