سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
مسئول بسیج سازندگی استان اصفهان:

یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در طرح های عمرانی اردوهای جهادی استان هزینه شده است

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان گفت: نزدیک به یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در موضوع طرح های عمرانی از جمله ساخت مسجد، غسالخانه، خانه عالم، زمین های ورزشی روستایی، ساخت پل های روستایی و اصلاح انشعابات آب روستایی در اردوهای جهادی استان هزینه است.

به گزارش صبح اردستان، سرهنگ احسان اله رضاپور در گفت و گویی اظهار کرد: اردوهای جهادی در قالب اردوهای یک روزه، سه روزه، هفت روزه و ده روزه جهادی و همچنین ده روزه هجرت دانش آموزی در شش ماهه اول۹۶ انجام شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان گفت: اردوها در قالب ۳۰۰ گروه جهادی اعزام شده اند و در مجموع ۳۰ هزار نفر به اردوی جهادی در ۵۰۰ روستا اعزام شده اند.

سرهنگ رضا پور افزود: اردوها در زمینه های کشاورزی، عمرانی، بهداشتی، اقتصاد مقاومتی، اشتغال زایی، مهارت افزایی  و هر گونه نیازمندی در روستاها احساس می شد انجام شده است.

وی تاکید کرد: بسیج سازندگی به جز روستاها، حاشیه شهرها و کلان شهرها را به فرمایش مقام معظم رهبری پوشش داده و در موضوع آسیب های اجتماعی نیز وارد عمل شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان یادآوری کرد: نزدیک به یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در موضوع طرح های عمرانی از جمله ساخت مسجد، غسالخانه، خانه عالم، زمین های ورزشی روستایی، ساخت پل های روستایی و اصلاح انشعابات آب روستایی هزینه است.

سرهنگ رضا پور خاطرنشان کرد: جهادگران اردوهای جهادی در سایر استان ها هم وارد عمل شده و در استان های چهارمحال و بختیاری، ایلام، سیستان و بلوچستان، کهکیلویه و بویر احمد و خراسان جنوبی اعزام شده اند و در مناطق محروم  طبق حجم ابلاغی  که در سال ۹۶ وجود داشته بیشتر هم فعالیت داشته ایم.

وی  همچنین گفت: از عمده فعالیت های بسیج سازندگی می توان از فعالیت دندانپزشکان دانشگاه آزاد خوراشگان با هفت یونیت و مستقر در منطقه هسه اصفهان توانستند نزدیک به یک هزار نفر را معاینه کنند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان اعلام کرد: امسال بسیج مستضعفین تدبیر کرده تا اردوهای جهادی پس از اجرای چندین ساله هدفمند شده و طرح اعتلای اردوهای جهادی  انجام شود.

سرهنگ رضاپور تصریح کرد: روش جدید و هدفمند اردوهای جهادی به شکلی خواهد بود که روستاهای دارای ۵۰۰ نفر جمعیت مد نظر قرار گرفته و اردوهای جهادی کلیه کارهای از صفر تا صد روستا را در قالب بهسازی و محرومیت زدایی در کمتر از سه سال انجام می دهند.

وی با اشاره به مشارکت مردم و خیران در موضوع اردوهای جهادی افزود: مشارکت ها خوب بوده و عرصه یابی و پشتیبانی اردوها انجام شده و افرادی که شرکت می کنند حق الزحمه ای دریافت مکرده و به طور معمول از جیب خود هزینه می کنند.

انتهای پیام / کد خبر25283

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار