سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
وزیر راه و شهرسازی:

کاهش ترافیک با توجه به افتتاح آزادراه شرق اصفهان

وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به ورود بیش از ۸۰ هزار خودرو روزانه به اصفهان و ایجاد مشکل ترافیکی و آلودگی که وجود دارد با افتتاح آزاد راه شرقی اصفهان گامی موثر در حوزه کاهش ترافیک انجام خواهیم داد.

گزارش صبح اردستان، عباس احمد آخوندی امشب در مراسم افتتاح توزین در حال حرکت پلیس راه اردستان اظهار کرد: با توجه به رشد سریعی که در راههای مواصلاتی ایران وجود دارد و افزایش خودروها یی که وجود دارد موضوع الکترونیک کردن جاده ها یکی از برنامه ها و دغدغه های مهم است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: موضوع الکترونیک کردن جاده ها را در چند بخش تعریف کرده ایم که یکی از آنها نصب بیش از ۱۳۰۰ دوربین بوده است.

وی با ابراز امیدواری افزود:  تا سال آینده در تلاش هستیم که دوربینهای موجود را به دو هزار و ۳۰۰ عدد  افزایش داده و بتوانیم عمده جاده های شریانی کشور را به این روش کنترل کنیم.

آخوندی با بیان اینکه نکته بسیار مهم در نگهداری جاده ها میزان بار محوری است  که توسط کامیون ها  به جاده ها وارد می شود، تصریح کرد: موضوع توزین در حال حرکت هم از نظر کنترل و نگهداری و هم نکته بسیار مهم آن وصل شدن به سیستم پلیس برای اعمال قانون و مطمئن هستیم  که هر کامیونی که وارد جاده می شود در دسترس است.

وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: برای اینکه بتوانیم کنترل کامیونهای غیر قانونی و قاچاق را در آن نقش موثری ایجاد کنیم نیاز به تکمیل مدیریت هوشمند جاده ای هستیم.

وی تصریح کرد: با قراردادی که با شرکت توزین در حال حرکت بسته شده  ۶۵ مورد از این نوع توزین در کشور  نصب می شود که امروز شاهد اولین مورد آن در اردستان بوده ایم.

آخوندی با توضیح اینکه می توانیم جاده ها را به سمت کنترل هوشمند سوق دهیم افزود: می توانیم دانش فنی راهداری را بالا برده و از فارغ التحصیلان در حوزه ها ی نوین از حمل و نقل استفاده کافی را ببریم.

وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: با توجه به ورود بیش از ۸۰ هزار خودرو روزانه به اصفهان و ایجاد مشکل ترافیکی و آلودگی که وجود دارد با افتتاح  آزاد راه شرقی اصفهان گامی موثر در حوزه کاهش ترافیک  انجام خواهیم داد.

وی با اشاره به ۸۰ کیلومتر جاده اردستان به اصفهان که ۶۳ کیلومتر آن دو بانده شده افزود: ۱۷ کیلومتر باقی مانده با توجه به کاهش تصادفات به صورت کلی تغییر مسیر داده شده و تصمیماتی برای تسهیل آن گرفته شد.

انتهای پیام / کد خبر25498

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار