سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
حجت الاسلام غفاری پور:

قشر روحانیت در اصفهان بیشترین آمار شهدا را دارد

حجت الاسلام رضا غفاری پور گفت: در سطح کشور اولین کنگره شهدای روحانی در سال۸۸ در استان اصفهان برگزارشد و به دلیل آمار بالای شهدای روحانیت در استان اصفهان، برای اولین بار این امتیاز به اصفهان داده شد که در اصفهان گنکره شهدا برگزار شود.

حجت الاسلام رضا غفاری پور ارشد نمایندگی ولی فقیه در استان اصفهان در نشست خبری صبح امروز پیرامون نهمین اجلاسیه شهدای طلبه و روحانی استان اصفهان اظهار داشت: امروز اگر ما در دنیا عزت و امنیت داریم، یکی از دلایل آنها برکت خون پاک شهداست که بخشی از آنها شهدای روحانیت هستند.

حجت الاسلام رضا غفاری پور با بیان اینکه در سطح کشور اولین کنگره شهدای روحانی در سال۸۸ در استان اصفهان برگزارشد گفت: به دلیل آمار بالای شهدای روحانیت در استان اصفهان، برای اولین بار این امتیاز به اصفهان داده شد که در اصفهان گنکره شهدا برگزار شود.

وی از فعالیت های انجام شده طی سال های اول شروع این اجلاسیه افزود: کتاب شاهدان روحانی جلد ۱ و جلد۲ در همان سال های اول کنگره شهدا تهیه و به چاپ رسید و در اختیار علاقه مندان قرار گرفت.

ارشد نمایندگی ولی فقیه در استان اصفهان ادامه داد: از سال اول مقرر شد در ستاد شهدای روحانی که ریاست آن حضرت آیت الله طباطبایی نژاد؛ امام جمعه محترم اصفهان و نمایندگی ولی فقیه در استان هستند، هر سال کنگره شهدا در تمام شهرستان ها برگزار شود و بصورت سالانه یک اجلاسیه در سطح استان برگزار شود که امسال نیز همانند سال های قبل، یادواره شهدای شهرستان ها که برگزار شده و یا درحال برگزاری است، نهمین اجلاسیه شهدای روحانی در روز پنجشنبه ۲۰ مهرماه۹۶ در محل خیمه حسینی ناحیه امام صادق(علیه السلام) واقع در میدان انقلاب، خیابان کمال اسماعیل، خیبان پاسداران برگزار خواهد شد.

هرسال یک شهید به عنوان شهید برجسته سال معرفی میشود.

وی افزود: از سال ۸۸ هر سال یک شهید را با ویژگی هایی که در برنامه بوده، معرفی کرده ایم که امسال شهید سیدحسن بهشتی نژاد به عنوان شهید شاخص سال در استان انتخاب شد.

شهید بهشتی نژاد در سال ۱۳۶۰ در ۲۱ ماه مبارک رمضان به همراه فرزند برادرشان توسط منافقین کور دل ترور و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی تصریح کرد: در کل کشور نیز یک شهید شاخص معرفی میشود که شهید امسال، شهید ردانی پور از استان اصفهان انتخاب شده است.

ارشد نمایندگی ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: از جمله کار های انجام شده در این مدت، سرکشی و مصاحبه با ۱۵ خانواده شهید بود که بخشی از فعالیت های این شهید به صورت یک بروشور در آمد.

وی از جمله برنامه های نهمین اجلاسیه شهدای روحانی استان اصفهان را تجلیل از این ۱۵ خانواده شهید برشمرد.

حجت الاسلام غفاری پور افزود:کل شهدای روحانیت در سطح کشور ۴۵۵۸ شهید می باشد که ۵۹۰ شهید از این تعداد از استان اصفهان میباشند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) مبنی بر حضور شهدای روحانی در جبهه ها افزود: تعداد شهدای هیچ قشری به اندازه شهدای روحانیت نیست.

وی تصریح کرد: در سال های دفاع مقدس تعداد طلبه ها و روحانیون اصفهان کمتر از ۴۰۰۰ نفر بود که از این جمعیت تعداد ۵۹۰ نفر شهید، یعنی چیزی نزدیک به یک ششم از این قشر به شهادت رسیدند.

این مسئول در ادامه گفت: طبق آمار بنیاد شهید، آمار طلاب نزدیک به ۲ و نیم برابر قشرهای دیگر است و این بیانگر این است که روحانیت همیشه خودش جلوتر از دیگران در صحنه دفاع از انقلاب اسلامی حضور داشته اند.

حجت السلام غفاری پور هدف از انجام این طرح را تجلیل از شهدا و احیای یاد و خاطره شهدا برشمرد.

وی از دیگر اهداف این طرح، تجلیل از خانواده های شهدا برشمرد و افزود: برای کسانی که به تازگی وارد حوزه میشوند، یادآوری میشود که نقش حوزه و روحانیت در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی چقدر مهم و حیاتی بوده است.

وی از دیگر اهداف این طرح را پاسداری از خون شهدای روحانیت برشمرد و ادامه داد: مردم باید بدانند امروز هم ما دفاع مقدس داریم، امروز جنگ، جنگ نرم است و روحانیت باید در این جبهه حضور داشته باشد و برای پاسداری از خون شهدا باید تلاش کنند چنانچه در مدافعان حرم نیز تعدادی از شهدا از قشر روحانیت هستند.

انتهای پیام / کد خبر25528

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار