یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

دانشجویان در تلاش برای افزایش سطح علمی باشند

مسئول امور فرهنگی دانشگاه پیام نور زواره گفت: دانشجویان باید بدون توجه به تحصیل به منظور ارتزاق، به فکر افزایش سطح علمی باشند و تنها به دریافت نمره در دروس خود اکتفا نکنند.

foroozanfar920919

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان “نگین کویر” به نقل از خبرگزاری مهر، حسن فروزانفر با تبریک هفته دانشجو افزود: امسال هفته دانشجو با ماه حزن بصیرت افزا به برکت خون حضرت اباعبد الله الحسین (ع) متبرک شده است که ایشان فرمودند “هیهات من الذله” پس لازم است تا برای حیات طیبه و عزت و شرف خود و کشور عزیزمان همگی تلاش کنیم و تن به ذلت هیچ استکبار گری ندهیم.

وی با اشاره به بهترین راهکار برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در مورد دانشجو و دانشگاه گفت: تلاش برای افزایش مشارکت دانشگاه و دانشجو و هم افزایی که مولد بصیرت و لازمه برنامه ریزی و اجرا به منظور تحقق اهداف مشخص شده بر اساس الگو گیری از سیره و عمل به فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) و منویات حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی ) است.

مسئول امور فرهنگی دانشگاه پیام نور زواره با توجه به اینکه خود سازی، مقدمه دیگر سازی است بیان داشت: هر مسئول فرهنگی و تربیتی بدون توجه به این نکته طلایی نمی تواند در کارش موفق باشد چراکه تاثیر رفتار یک مربی نسبت به کلام و گفتار او به مراتب بیشتر و برای سرمشق دهی به دیگران موثرتر است و بعضا برداشت متضاد از این دو، توسط مربی، سایر راه های جذب و پرورش و تعالی را نیز مسدود خواهد کرد لذا باید خود سازی یک مربی در جریان دگرسازی رخ دهد تا جامعه متعالی شود.

فروزانفر به مهمترین نگرانی و دغدغه دانشجویان اشاره کرد و افزود: دانشجویان در وهله اول عموما نگران وضعیت درسی و نمره درسی خود هستند و قاعدتا بعد از تحصیل و یا در نگاه به آینده خود، نگران اشتغال اند و این یک امر طبیعی است و افزایش کیفیت و روش و هدفگذاری آموزشی توسط وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم و فناوری و سایر مراکز آموزشی و تربیتی و حتی حوزه های علمیه در به نتیجه رسیدن زحمات و بودجه و فرصت و عمر مربیان که صرف تحصیل می شود در کاهش این نگرانی ها می تواند موثر باشد.

وی در این راستا ادامه داد: البته همکاری دانشجویان و دانش پژوهان نیز با افزایش تلاش علمی و بسنده نکردن به نمره و کسب علم به منظور علم و توسعه و نه تنها ابزار ارتزاق و شخصیت فردی اجتماعی لازم و ضروری است .

وی در مورد بیشترین و کمترین مراجعات دانشجویان جهت مشارکت فرهنگی گفت: بیشترین مراجعات جهت شرکت در اردو و مسائل فرهنگی آمیخته با شور و نشاط است و کمترین مراجعات نیز متاسفانه جهت برنامه های فرهنگی نیازمند به دقت و تلاش جنبی در کنار تلاش برای تحصیل و کسب نمره درسی است.

مسئول امور فرهنگی دانشگاه پیام نور زواره با اشاره به میزان تاثیر گذاری دانشگاه بر سطح فرهنگ عمومی، شهری که این دانشگاه در آن قرار دارد، گفت: قاعدتا دانشگاه بی تاثیر روی فرهنگ عمومی شهر و مردم شهر نیست و در شهر مذهبی مثل زواره ، تاثیر پذیری شهر بر دانشگاه و دانشجویان نیز حائز اهمیت است و این نکته مسیر دستیابی به آرمان های اخلاقی تربیتی را برای متولیان فرهنگ شهر و دانشگاه و متعاقبا دانشجویان راحت تر می کند.

انتهای پیام / کد خبر2554

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار