سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
فرماندار اردستان:

اخطار به ۳۰نفر از مشترکان پرمصرف آب روستایی

فرماندار اردستان گفت: نسبت به ۳۰نفر از مشترکان آب روستایی در خصوص مصرف بیش از حد سرانه اخطار داده شده است.

به گزارش صبح اردستان، فرماندار اردستان در جلسه منابع آب پیش از ظهر امروز در فرمانداری اردستان اظهار کرد: با توجه به اینکه باید کلیه چاههای آب به کنتور هوشمند مجهز شود اداره آب شهری اردستان نسبت به یک مورد از چاههای آب خود اقدام کرده است.

علیرضا غیور گفت: با مساعدت اداره منابع آب کنتورها ی هوشمند و مخصوص بر روی چاههای آب شرب اداره های آب شهری و روستایی نصب می شود.

وی افزود: اداره آب شهری اردستان با توجه به هزینه ۶۰میلیون ریالی کنتورها با برنامه ریزی انجام شده نسبت به کنتور دار شدن کلیه چاههای خود در صورت تأمین تخصیص اقدام خواهد کرد.

غیور با بیان اینکه نسبت به ۳۰نفر از مشترکین آب روستایی در خصوص مصرف بیش از حد سرانه خود اخطار داده شده است، تصریح کرد: با توجه به پرت۴۷ درصدی که در آب وجود دارد این مقدار با توجه به اخطارها کاهش پیدا خواهد کرد.

فرماندار اردستان تاکید کرد: با توجه به تأمین آب با قیمت گزاف برای روستائیان آن هم با تانکر اما شاهد هستیم که در بعضی مکانها از آب شرب برای مصارف غیر ضرور استفاده می کنند.

وی با توجه به وضعیت آب کنونی شهرستان خاطرنشان کرد: مصرف آب در قسمت شهری قابل قبول بوده اما در مصرف آب روستایی مسائل رعایت نمی شود که با برنامه ریزی و با جدیت باید به این موضوع رسیدگی شود.

غیور همچنین اعلام کرد: مقدمات انتقال آب فاز دوم استان که از طرف نطنز به اردستان انجام خواهد شد فراهم شده و با ۱۶۵ کیلومتر طول مسیر و اعتبار سه هزار میلیارد ریالی که در حال حاضر ۷۰ میلیارد ریال آن تامین شده اجرا خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر اردستان اظهار کرد:  با توجه به بیش از ۱۴ هکتار فضای سبز که در اردستان وجود دارد سرانه فضای سبز هر نفر ۹ متر بوده که  پنج هکتار آن در حال حاضر از آب لوله کشی قطره ای استفاده می کند.

علیرضا شریف زاده گفت: با توجه به طرحی که برای آبرسانی فضای سبز در دستد بررسی است، ۴۰ درصد از فضای سبز موجود شهر اردستان را پوشش داده که این کار مستلزم ۹۰ درصد لوله گذاری و ۱۰ درصد بصورت قرقابی خواهد بود.

عضو شورای اسلامی شهر اردستان همچنین تاکید کرد: طرح جدا سازی آب شرب شهری و آب خام شهری در دست بررسی است تا با استفاده از نظر مشاوران تخصصی این کار در آینده نزدیک انجام شود.

انتهای پیام / کد خبر25635

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار