سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
فرماندار اردستان:

آموزش سلامت روان هزار دانش آموز اردستانی انجام شد

فرماندار اردستان گفت: شبکه بهداشت و درمان اردستان در خصوص سلامت روان بیش از یک هزار نفر دانش آموز مدارس را با مشاوره آموزش داده است.

به گزارش صبح اردستان، فرماندار اردستان پیش از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در فرمانداری اظهار کرد: علت اصلی روی آوری به مواد مخدر افسردگی و بیماری های روحی روانی در جامعه است.

علیرضا غیور گفت: بهبود فضای کار، ایجاد رقابت و همکاری بین کارکنان  و ایجاد الگوی ذهنی جدید موجب کاهشافسردگی و استرس خواهد شد.

وی افزود: شبکه بهداشت و درمان اردستان در این خصوص توانسته  در ۱۰ اداره و بیش از یک هزار نفر دانش آموزان مدارس موضوع سلامت روان را با مشاوره به افراد آموزش دهد.

فرماندار اردستان  تصریح کرد: طبق آمارهای موجود خودکشی ها که عمده علل آن افسردگی بوده و منجر به خود زنی ها می شود بین سنین ۱۵ تا ۲۴ سالگی اعلام شده است.

غیور با بیان اینکه درصد بیماریهای روانی در ایران رو به رشد است، تصریح کرد: یکی از دلائل و گرایش افراد به اعتیاد اختلالات روانی است که در جامعه وجود دارد.

وی تاکید کرد: بخشی از کار که در اختیار مدیران و مسئولان ارگانها قرار دارد برای کاهش استرس کارمندان و زیر مجموعه های خود توجه بیشتری را لحاظ کنند.

فرماندار اردستان خاطرنشان کرد: اقدامهای خوبی توسط شبکه بهداشت و درمان اردستان در حال انجام است که ارگانها می توانند از این ظرفیت برای سلامت روان مجموعه خود استفاده کرده و همچنین آن شبکه را در ادامه برنامه ها یاری کنند.

غیور یکی از نیازهای جامعه را  اجرای برنامه های شاد دانست که ارگانهای متولی باید به آن توجه کرده و مقدمات آن را برای مردم فراهم کنند.

وی آنچه که در حوزه ورزش شهرستان را برای بستر ورزشهای مختلف  برای مردم لازم دانست را برنامه ریزی و اجرای دقیق آن عنوان کرد و افزود: از نظر امکانات در این خصوص کمبودی احساس نمی شود.

انتهای پیام / کد خبر25668

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار