سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
مدیر اداره امور منابع آب اردستان:

چاه های کشاورزی اردستان ۱۰۰درصد به کنتور هوشمند مجهز شدند

مدیر اداره امور منابع آب اردستان گفت: ۲۱۰حلقه چاه کشاورزی در شهرستان اردستان وجود دارد که تمامی آنها به کنتور هوشمند مجهز شده اند.

به گزارش صبح اردستان،  مدیر اداره امور منابع آب اردستان در گفت و گویی اظهار کرد: ۲۱۰ حلقه چاه کشاورزی در شهرستان اردستان وجود دارد که تمامی آنها به کنتور هوشمند مجهز شده اند.

محمد رضا سلیمی  گفت:  شمار چاه های آب غیرمجاز شناسایی شده خانگی که در باغ ها و ویلاهای شهرستان وجود دارد ۲۵۰ حلقه است و  برداشت بی رویه آب از این چاه ها بر مشکلات کم آبی شهرستان افزوده است.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری های قضایی، از ابتدای امسال تا کنون ۱۲ حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان مسدود شد و پرونده مسدود شدن شمار دیگری از چاه های آب غیرمجاز در این شهرستان در دست اقدام است.

مدیر اداره امور منابع آب اردستان با اشاره به وجود ۲۱۰حلقه چاه آب عمیق برای مصرف کشاورزی که تمام آنها مجهز به کنتورهوشمند شده اند افزود: با نصب کنتورهای هوشمند میزان برداشت از چاه های کشاورزی مدیریت و حجم آب سفره های زیرزمینی بهبود یافته است.

سلیمی به دستورالعمل ابلاغی مبنی بر دریافت پروانه بهره برداری برای چاه های آب و فاضلاب شهری و روستایی اشاره کرد و گفت: ۱۵ حلقه چاه آب و فاضلاب روستایی و شش حلقه چاه آب و فاضلاب شهری در شهرستان اردستان وجود دارد که باید برای دریافت پروانه بهره برداری تا پایان سال اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین کاهش دبی چاه های آب کشاورزی به میزان ۱۸درصد در پروانه ها اعمال شده است که اجرای آن در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام / کد خبر25726

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار