جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
فرماندار اردستان:

حضور ۱۵درصدی جوانان اردستان در برنامه های ورزشی

فرماندار اردستان گفت: حضور ۱۵درصدی جوانان در برنامه های ورزشی را شاهد هستیم که با آمار موجود خیلی تفاوت دارد، لذا باید بتوانیم برای ساماندهی جوانان در رشته های مختلف ورزشی خوب عمل کنیم.

به گزارش صبح اردستان، فرماندار اردستان عصر امروز در جلسه ساماندهی امور جوانان در فرمانداری اردستان اظهار کرد: جمعیت اردستان به لحاظ مهاجرت های دهه های ۶۰ و ۷۰ با رشد منفی روبرو بوده است.

علیرضا غیور گفت: بر اساس آنچه که در سرشماریها اتفاق افتاده کاهش جمعیت  در این دهه ها کامل و به وضوح مشخص است.

وی افزود: پس از این ایام و در سرشماری سال ۹۵ شاهد یک رشد جمعیت در شهرستان اردستان بوده ایم که این رشد منفی در حال تغییر است.

فرماندار اردستان با بیان اینکه شهرستان از حیث آمار نوجوانان و جوانان از درصد کمتری برخوردار است، تصریح کرد: نسبت به سالمندان و کهنسالان از آمار کمتری برخوردار بوده و نمی تواند جمعیت مولدی برای شهرستان باشد.

غیور همچنین تاکید کرد: یکی از دلائلی که شاید شهرستان اردستان از نظر رشد توسعه محسوسی برخوردار نبوده همین موضوع کمبود آمار جوانان و نوجوانان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: درست است که درصد جمعیت جوانان نسبت به سایر رده های سنی پایین بوده اما به لحاظ فقر امکانات حمایت لازم از قشر چوان و نوجوان در اردستان انجام نشده است.

فرماندار اردستان با اشاره به ورزش شهرستان یادآوری کرد: هر چند از نظر سرانه ورزشی در استان اول هستیم، اما نتوانسته ایم از لحاظ برگزاری برنامه های ورزشی حمایت لازم را از جوانان داشته یا حضور حداکثری آنان را فراهم کنیم.

غیور همچنین گفت: حضور ۱۵درصدی جوانان را در برنامه های ورزشی شاهد هستیم که با آمار موجود خیلی ناچیز بوده و باید بتوانیم برای ساماندهی جوانان در رشته های مختلف ورزشی خوب عمل کنیم.

وی با توجه به بافت مذهبی و سنتی اردستان یادآوری کرد: با این موضوعات اردستان از لحاظ پایبندی به مذهب خود در جایگاه خوبی قرار دارد، لذا با این جایگاه مشکلاتی که در اردستان وجود دارد همچون آمار طلاق نمی تواند آینده اجتماعی را مصون نگه دارد.

انتهای پیام / کد خبر26054

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار