جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
فرماندار اردستان:

پوستر «همایش شیهد مدرس» در هفته فرهنگی اردستان رونمایی می شود

فرماندار اردستان گفت: ضمن برگزاری برنامه های جزئی در هفته فرهنگی اردستان رونمایی از پوستر همایش ملی شهید مدرس که در سال۹۷ انجام خواهد شد انجام می شود.

به گزارش صبح اردستان، علیرضا غیورعصر امروز در جلسه برگزاری هفته فرهنگی اظهار کرد: برگزاری یادواره شهید مدرس در اردستان برگزار می شود.

وی افزود: در هفته فرهنگی اردستان معرفی شهرستان اردستان مورد نظر بوده، لذا همکاری سه شهر اردستان، زواره و مهاباد در این زمینه لازم است.

فرماندار اردستان گفت: ضمن برگزاری برنامه های جزئی در هفته فرهنگی رونمایی از پوستر همایش ملی شهید مدرس که در سال۹۷ انجام خواهد شد انجام می شود.

غیور با بیان اینکه در این هفته برای تحقق، وحدت و وفاق شهرستان باید فعالیت کنیم، تصریح کرد: هر سه شهر اردستان، زواره و مهاباد در برگزاری هر چه بهتر این هفته مشارکت کنند.

وی تاکید کرد: جشن انار یکی از اهداف برگزاری نمایشگاه در هفته فرهنگی اردستان است که باید بر روی آن به عنوان یکی از محصولات مهم تبلیغ شود.

فرماندار اردستان همچنین در خصوص برگزاری کمیته های هفته فرهنگی افزود: نمایشگاهی با نام حرکت و برکت نیز توسط اداره ورزش و جوانان پیشنهاد شده تا در آن محصولاتی همچون صنایع دستی، محصولات کشاورزی و دامی و دستاوردهای شهرستان به نمایش گذاشته شود.

محمد رضا صدوقی در ادامه جلسه اظهار کرد: میراث فرهنگی در این نمایشگاه  روش تهیه رب انار را برای اعلام و ثبت ملی به نمایش خواهد گذاشت.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان گفت: قرار دادن سوغات شهرستان هم در نمایشگاه دیده شده و در کنار آن سوغات محلی به نمایش گذاشته می شود.

وی یکی دیگر از کارهای خوب در این هفته را برگزاری نمایشگاه عکس از آثار باستانی اردستان خواهد بود که توسط یکی از عکاسان ماهر  در حال تهیه است

صدوقی همچنین اعلام کرد: پرونده درخواست ثبت جهانی مسجد جامع اردستان در یونسکو پذیرفته شده است.

گفتنی است هفته فرهنگی در اردستان از تاریخ هفتم تا ۱۴ آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام / کد خبر26074

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار