یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان:

۶۰درصدجمعیت هدف استان اصفهان «کارت ملی هوشمند» دریافت نکرده اند

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان گفت: ملاک و مستند مراجعه در سال آینده به کلیه دوایر دولتی کارت ملی هوشمند است لذا ۴۰درصد کارت ملی هوشمند جمعیت هدف استان صادر شده و ۶۰درصد دیگر باقی مانده است.

به گزارش صبح اردستان، حسین غفرانی کجانی پیش از ظهر امروز در مراسم آیین تجلیل از بازنشستگان اداره ثبت احوال اردستان در فرمانداری اظهار کرد: اولین سند صادر شده در اردستان مربوط به سال ۱۳۰۵ بوده  و اداره ثبت احوال اردستان در سال ۱۳۱۷به نمایندگی ارتقا و در سال ۱۳۲۰به یک اداره مستقل تبدیل شده است.

وی افزود: ۳۱اداره ثبت احوال در سطح استان با جمعیت هدف پنج میلیون و۱۲۰ هزار و ۸۵۰ نفر در ۱۰۷شهر و ۱۳۴۹روستا و ۱۰۵تیره عشایری مشغول خدمت هستند

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان گفت: استان اصفهان شش و چهار دهم جمعیت کل کشور را پوشش می دهد و سومین استان پرجمعیت کشور محسوب می شود.

غفرانی با بیان اینکه تنها ۴۰ درصد از جمعیت هدف استان اصفهان موفق به دریافت کارت ملی هوشمند شده اند، تصریح کرد: ۶۰درصد باقی مانده تا پایان سال فرصت دارند برای صدور کارت ملی هوشمند اقدام کنند.

وی تاکید کرد: ادارات ثبت احوال۱۱۰خدمات ارائه می دهند که بیش از ۲۰نوع از این خدمات بصورت مستقیم به مردم و دستگاه ها مربوطه ارائه می شود.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه از زمان فعالیت اداره ثبت احوال اردستان تا کنون ۱۴۱هزار سند ولادت و ۵۷هزار سند وفات تنظیم شده است افزود: بر این اساس جمعیت این شهرستان باید بیش از ۸۴هزار نفر باشد که آمار سرشماری ها چیز دیگری را نشان می دهند.

غفرانی خاطرنشان کرد: کارت ملی هوشمند به عنوان یک پدیده نوین و تاثیر گذار با سه ویژگی شناسایی، تصدیق هویت و امضای دیجیتال، کمک می کند تا در فضای امن امکان ارائه خدمات مختلف را از شیوه سنتی به نوین تبدیل کنیم.

وی تصریح کرد:  در کل استان اصفهان یک میلیون و ۷۵۰هزار نفر موفق به ثبت نام و یک میلیون و ۵۰۰هزار نفر موفق به اخذ دریافت کارت هوشمند شده اند.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان افزود: ملاک و مستند مراجعه در سال آینده به کلیه دوایر دولتی کارت ملی هوشمند است لذا ۴۰درصد کارت ملی هوشمند جمعیت هدف استان صادر شده و ۶۰درصد دیگر باقی مانده است.

در ادامه این مراسم از ۹نفر بازنشستگان اداره ثبت احوال اردستان با اهدای هدایایی به رسم یادبود تجلیل شد.

انتهای پیام / کد خبر26185

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار