جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان:

نقش اصناف در ایجاد اشتغال تاثیر گذار است

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان گفت: نقش اصناف در بهبود فضای کسب و کار، کار آفرینی، اشتغال و شکوفایى اقتصاد تاثیر گذار است و امروزه فعالیت اصناف در اقتصاد جامعه به‌ عنوان نشانه هایی از ایجاد اشتغال بر کسی پوشیده نیست.

به گزارش صبح اردستان، محمد رضا باقری در گفت و گویی اظهار کرد: به موجب افزایش بازرسی و نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی و غیرصنفی اردستان در هفت ماه سال۹۶تعداد دو هزار و ۶۰۰ واحد صنفی مورد بازرسی قرار گرفته است.

وی افزود: تا کنون از بازرسی های صورت گرفته تعداد ۲۰۰ فقره پرونده به موجب تخلفها برای  صدور حکم به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان ارسال شده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان گفت: شهرستان اردستان دارای  بیش ازدو هزار و ۷۰۰ واحد صنفی دارد که بیش از ۵۰۰ واحد آن به دلائل مختلفی تعطیل است.

باقری با بیان اینکه نقش اصناف در بهبود فضای کسب و کار،  کار آفرینی، اشتغال و شکوفایى اقتصاد تاثیر گذار است، افزود: امروزه فعالیت اصناف در اقتصاد جامعه به‌ عنوان نشانه هایی از ایجاد اشتغال بر کسی پوشیده نیست.

وی تاکید کرد: صدور پروانه کسب در شهرهای زواره و مهاباد از طریق شهرداریها در حال حاضر بصورت دستی صادر می شود که این  فعالیت سبب تضعیف اتحادیه ها وعدم اجرای قانون نظام صنفی شده است.

باقری تصریح کرد: اردستان با  داشتن یک اتاق اصناف در اردستان دارای ۱۲ اتحادیه در سطح شهرستان است.

انتهای پیام / کد خبر26300

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار