پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
مشاور مدیر کل بنیاد شهید استان اصفهان:

همسان سازی نصب تمثال و اِلمان شهدای کل استان اصفهان در دست بررسی است

مشاور مدیر کل بنیاد شهید استان اصفهان گفت: همسان سازی نصب تمثال و المان شهدا در کل استان در دست بررسی است که پس ازتهیه به زودی اجرایی می شود.

به گزارش صبح اردستان، حجت الاسلام رضا باقری عصر امروز در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت اردستان در فرمانداری اظهار کرد: فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه برای همه ملموس است.

وی افزود: فرهنگ ایثار و شهادت برگرفته ازفرهنگ ناب محمدی، فرهنگ علوی و عاشورایی است که باید در جامعه گسترش پیدا کند.

مشاور مدیر کل بنیاد شهید استان اصفهان گفت: رفتارهای خوب اجتماعی همچون انقلابی بودن و انقلابی ماندن می تواند یاد شهیدان را در جامعه زنده نگه دارد.

حجت الاسلام باقری با بیان اینکه انقلابی بودن  با انجام دادن تکالیف الهی محقق می شود، تصریح کرد: ترویج خوبی ها و محقق شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نشانه های انجام تکالیف الهی است.

وی تاکید کرد: فعالیتهایی که در تمام دستگاههای اجرایی  انجام می شود، می تواند با کلیه برنامه های شهدا هم پوشانی داشته که فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بیشتر نمود داشته باشد.

مشاور مدیر کل بنیاد شهید استان اصفهان تصریح کرد: همسان سازی نصب تمثال و المان شهدا در کل استان در دست بررسی است که پس ازتهیه به زودی اجرایی می شود.

حجت الاسلام دهشیری در ادامه جلسه اظهار کرد: نگذاریم پرچم ایثار و شهادت بر زمین بماند هر چند خون شهدا اجازه این کار را نداده  و شهدای مدافع حرم با بلند کردن پرچم شهدا از حریم ولایت دفاع می کنند.

امام جمعه اردستان گفت: نباید نسبت به شهدا بی تفاوت باشیم که اینکار خود گناهی بزرگ بوده و باید با خانواده شهدا و راه آنان همراهی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه  فرهنگ ایثار و شهادت به قدری مهم است که آن را در جلسات فرهنگ عمومی قرار نداده اند، تصریح کرد: فرهنگ ایثار و شهادت  از ویژگیهای بالایی برخوردار است.

حجت الاسلام دهشیری تاکید کرد: نصب تصاویرو و معرفی شهدا و سرزدن به خانواده شهدا و توجه به نیازهای مادی و معنوی خانواده ها می تواند راهی باشد برای برافراشته نگاه داشتن پرچم ایثار و شهادت که در جامعه نهادینه شود.

علیرضا غیور در ادامه جلسه اظهار کرد: اردستان با۳۲۵ شهید، ۵۰۰ جانباز و ۴۰ ایثار گر از یک ذخیره الهی و اخروی خوبی برخوردار است.

فرماندار اردستان گفت: اردستان در موضوع ایثار و شهادت پیشرو بوده و در سطح استان اصفهان نسبت به شهرهای بزرگ دیگر موفق تر بوده است.

وی افزود: مردم اردستان همواره اعتقاد و تعهد نیبت به شهدا و خانواده آنها داشته و این مواردبه عینه تا کنون مشخص شده است.

غیور تاکید کرد: به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برنامه های خوبی در اردستان انجام شده که یکی از مواردی که در برنامه ها مورد عنایت بوده توجه به شامخ شهدا و بیان فرهنگ ایثار و شهادت است که از ۵۸ گلزار شهدا تا کنون ۵۰ مورد آن ساماندهی شده است.

انتهای پیام / کد خبر26314

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار