شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اصفهان:

اردستان در بحث آثار تاریخی از غنای فرهنگی خوبی برخوردار است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اصفهان گفت: اردستان با داشتن پتانسیل هایی همچون مسجد جامع و قنات دو طبقه و وجود استعداد هایی در بحث صنایع دستی می تواند گامهای بزرگی در موضوع گردشگری بردارند.

به گزارش صبح اردستان، فریدون اللهیاری در افتتاح نمایشگاه توانمندیهای هفته فرهنگی اردستان در مسجد جامع اظهار کرد: اکثر شهرهای استان غنی از فرهنگ تاریخی هستند که می توانند با برگزاری برنامه های اصیل آینده خود را ترسیم کنند.

وی افزود: اردستان از غنای فرهنگی خوبی برخوردار است که اسناد تاریخی آن را مشخص کرده و شاهد شکوفایی آن در آینده خواهیم بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اصفهان گفت: اردستان با داشتن پتانسیل هایی همچون مسجد جامع و قنات دو طبقه و وجود استعداد هایی در بحث صنایع دستی می تواند گامهای بزرگی در موضوع گردشگری بردارند.

اللهیاری با بیان اینکه باید بر پایه ظرفیتهای هر منطقه برنامه ریزی کرد، تصریح کرد: توسعه و رونق گردشگری می تواند چشم انداز خوبی را برای شهرستان اردستان به همراه داشته باشد.

وی تاکید کرد: با برگزاری نمایشگاه و برنامه های متفاوت در طول فصول سال می توانید شهرستان خود را به همه معرفی کرده و موجب حضور گردشگر در شهرستان خود شوید.

علیرضا غیور در ادامه جلسه اظهار کرد: اردستان ریشه در افسانه ها و اسطوره ها دارد و در واقع اردستان از آثار یاد ماندنی کاوه آهنگر است کمه در تاریخ از جایگاه بالایی برخوردار است.

فرماندار اردستان گفت:  به مناسبت هفته فرهنگی تلاش بر این شد تا با ارائه  آثار فرهنگی و تاریخی مان توانمندیهای شهرستان را به همه معرفی کنیم.

وی تاکید کرد: آنچه که مورد دغدغه شهرستان تا کنون بوده، استعدادهایی است که در حوزه مسائل فرهنگی وجود دارد و باید اطلاع رسانی صورت گیرد.

غیور با بیان اینکه هفته فرهنگی بهانه ای بر این موضوع شد تا با ایجاد نمایشگاه، توانمندیها و پیشینه شهرستان را به نمایش بگذاریم، تصریح کرد: شهرستان اردستان در بخش میراث فرهنگی رشد قابل توجه ای داشته است.

فرماندار اردستان از همدلی بین ارگانها در برپایی نمایشگاه هفته فرهنگی یاد کرد که در آینده موجب رفع مشکلات شهرستان خواهد شد.

انتهای پیام / کد خبر26655

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار