سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
فرماندار اردستان:

کشور ایران از پشتوانه قوی به نام اسلام برخوردار است

فرماندار اردستان گفت: با توجه به اینکه کشور ایران دارای فرهنگی غنی از گذشته بوده از یک پشتوانه قوی به نام اسلام برخوردار است.

به گزارش صبح اردستان، علیرضا غیور پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه اجتماعی فرهنگی در فرمانداری اظهار کرد: ایران از یک فرهنگ و تمدن غنی در تمام موضوعات برخوردار است.

وی افزود: ترویج زندگی ایرانی اسلامی بخشی از آن به تاریخ و تمدن ایرانی برمی گردد که از تمدنهای اصیل و پابرجا در جهان است.

فرماندار اردستان گفت: ما معتقدیم کشور ایران دارای فرهنگی غنی از گذشته بوده و از یک پشتوانه قوی به نام اسلام برخوردار بوده و هم اکنون هم برخوردار است.

غیور با بیان اینکه در مقایسه ایران با کشورهای دیگرجایی  را پیدا نمی کنیم که چنین خصوصیات ارزشمندی را دارا باشد، تصریح کرد: کشور ایران در تالیفات کسانی که محقق هستند و نوشته آنها را ورق می زنیم در صدر تاریخ قرار دارد.

وی تاکید کرد: کمتر کشوری است در این بین که در تاریخ اسلام، کشور و در جهان این چنین پشتوانه ای را داشته و تا ثیر گذار باشد و با توجه به اینکه شاید کشورهایی زودتر از ایران اسلام راپذیرفته اند اما ایران تاثیر گذار ترین کشور بوده است.

فرماندار اردستان خاطرنشان کرد: الان با یک افت شدیدی در خصوص سبک زندگی اسلامی روبرو شده ایم که باید علت کار را جستجو کنیم که چرا چنین اتفاقی رخ داده است وتوجه نکردن به همان معیارهای ایرانی اسلامی موجب شده تا مقام معظم رهبری نیز در این خصوص تاکیداتی را داشته باشند.

غیور تصریح کرد: لذا باید به دنبال این چرایی باشیم و به اصالت فرهنگ ایرانی اسلامی که از پشتوانه های قوی در موضوع سبک زندگی است رجوع کرده و فرهنگی که قرار است در یک جامعه فرهنگ و زندگی مدرن و نو گرا تثبیت شوداولین اتفاق آن استفاده از فرهنگی است که مبتنی بر ارزشها و مسائل معنوی باشد.

وی با اشاره به اینکه بعد از جنگ هشت ساله نسل جوان را از فرهنگ اصیل اسلامی جدا کردند و این موضوع و مسئله در کشور کم رنگ شد، مسئولان هم در مغفول ماندن این فرهنگ کمک کردند و با زیر سوال بردن هویت تاریخی مان آن را متناقض با هویت اسلامی دانستند.

فرماندار اردستان گفت: وقتی ایرانیان دعوت به اسلام شدند راحت آن را پذیرفتند و با توجه به فطرت دینی و معنوی که در وجود ایرانی بود آن را قبول کرد، اما در یک مقطعی و با تفکر خاصی در فکر جوان و نوجوان وقفه پدید آوردیم که توجه به آن پیشینه اصیل نداشته باشند.

انتهای پیام / کد خبر27146

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار