جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
فرماندار اردستان:

مانور آمادگی در برابر زلزله در اردستان برگزار می شود

فرماندار اردستان گفت: مانور آمادگی دستگاههای مرتبط شهرستان در برابر زلزله با جدیت برگزار می شود تا بتوانیم به رفع نواقص موجود پرداخته و در آینده با مشکل روبرو نشویم.

به گزارش صبح اردستان، علیرضا غیور عصر امروز در جلسه مدیریت بحران در فرمانداری اظهار کرد: پنجم دیماه سالروز زلزله بم با عنوان روز ملّی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی است که آن را گرامی می داریم.

وی افزود: برای این روز برنامه هایی همچون نمایشگاه، دستاوردها، همایش ها، کنفرانس خبری، تبلیغات شهری و مسابقه فرهنگی و آموزشی پیش بینی شده که اردستان برنامه آمادگی دستگاهها در برابر زلزله را در دستور کار خود قرار داده و آن را انجام خواهد داد.

فرماندار اردستان گفت: مانور آمادگی دستگاههای  مرتبط شهرستان در برابر زلزله با جدیت برگزار می شود تا بتوانیم به رفع نواقص موجود پرداخته و در آینده با مشکل روبرو نشویم.

غیور با بیان اینکه حادثه خبر نمی کند، تصریح کرد: هیچ کس نمی تواند بگوید که از حادثه به دور خواهد بود و این موضوعی ثابت شده است.

وی تاکید کرد: با بررسی هایی که انجام خواهیم داد باید به نقطه ای برسیم که ببینیم ساختمانهایمان از حیث مقاوم سازی در چه وضعیتی قرار دارند و نگرشمان را به عنوان یک تکلیف در برابر آمادگی برای پیشگیری تغییر دهیم.

فرماندار اردستان خاطرنشان کرد: ستاد بحران به تمام معنا را در سطح شهرستان باید تشکیل داد و پیش بینی های لازم را در آن انجام دهیم تا در ساعات اولیه بحران بتوانیم از آن استفاده کنیم.

غیور همچنین تصریح کرد: انتظار می رود که دستگاهها زمینه ایجاد این ستاد را مهیا کرده و ستاد واقعی را تشکیل دهیم که کار بسیار ارزشمندی برای شهرستان خواهد بود.

وی با اشاره به زلزله های اخیر در غرب کشور گفت: از حسن توجه دستگاههای متولی و مردم شهرستان به منظور کمکهای بهنگام همچون هلال احمر، کمیته امداد، بسیج و آموزش و پرورش تقدیر می شود.

انتهای پیام / کد خبر27149

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار