پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اردستان:

ایجاد کمربند سبز با نهالهای زیتون در اردستان

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اردستان گفت: با تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده کمربند سبز در اسفند ماه سال جاری برای اردستان ایجاد می شود.

به گزارش صبح اردستان، غلامرضا اللهیاری در گفتگو با صبح اردستان، اظهار کرد: برای ایجاد فضاهای سبز در اردستان نیازمند اجرای برنامه‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت با توجه به بودجه های دریافتی هستیم.

وی افزود: با تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده کمربند سبز در اسفند ماه سال جاری برای اردستان ایجاد می شود که  کل طرح اجرایی چهار کیلومتر بوده و در مرحله اول ورودی شمال تا جنوب اردستان اجرا می شود.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اردستان گفت: با پیگیریهایی که با همکاری شهرداری، اداره راه و شهرسازی و سایر ارگان های مرتبط انجام شده در اسفند ماه سال جاری غرس نهال انجام می شود.

اللهیاری با بیان اینکه هدف از اجرای کمربند سبز اردستان رفع مشکلات زیست ‌محیطی و کاهش آلودگی هوا خواهد بود، تصریح کرد: توسعه فضاهای سبز و حفظ و نگهداری فضاهای سبز  موجب جلوگیری از ورود ریزگردها به داخل محدوده شهری می شود.

وی تاکید کرد: با توجه به ایجاد کمربند سبز و وجود خشکسالیهای اخیر نگهداری از این فضا مستلزم بودجه های زیادی خواهد بود که برای اجرای مرحله اول طرح مبلغ۳۵۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اردستان خاطرنشان کرد: مجری اصلی طرح کمربند سبز، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اردستان است.

اللهیاری تصریح کرد: ادوات و وسایل نقلیه ارگان های دیگر هم دراین طرح همکاری می کنند و قرار است با توجه به آب و هوایی که در شهرستان وجود دارد نهال های زیتون کاشته شود.

انتهای پیام / کد خبر27475

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار