پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
رئیس شبکه دامپزشکی اردستان

کشف و معدوم سازی یکهزار و ۷۰۰کیلوگرم فرآورده های دامی در اردستان

رئیس شبکه دامپزشکی اردستان گفت: مقدار یک هزار و ۷۰۰ کیلو گرم فرآورده های دامی غیرمجاز در شهرستان اردستان کشف و معدوم سازی شده است.

به گزارش صبح اردستان، میثم استکی در گفتگو با صبح اردستان، اظهار کرد: حمل هرگونه دام و فرآورده های خام دامی مستلزم اخذ مجوز بهداشتی از دامپزشکی است.

وی افزود: مقدار یک هزار و ۷۰۰ کیلو گرم فرآورده های دامی غیرمجاز در شهرستان اردستان کشف و معدوم سازی شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی اردستان گفت: یک دستگاه کامیونت سردخانه دار درپست قرنطینه دامپزشکی با همکاری نیروی انتظامی که قصد حمل غیر بهداشتی فرآورده های خام دامی از جمله پای مرغ و آلایش اجزا حرام غیر خوراکی بدون اخذ هرگونه مجوز قرنطینه ای از دامپزشکی را داشت توقیف شده است.

استکی با بیان اینکه پس از بازدید های کارشناسی از محموله توقیفی و غیرمجاز بودن آن، با هماهنگی صورت پذیرفته محموله توسط این شبکه پلمب و به کارخانه تبدیل ضایعات ارسال شد، تصریح کرد:  فرد  متخلف نیز با تشکیل پرونده به مراجع  قضایی معرفی شد.

وی تاکید کرد: کارشناسان مستقر در چهار پست ثابت و سیار قرنطینه دامپزشکی در ورودی های شهرستان اردستان به عنوان پایگاه نظارتی دامپزشکی بر امر حمل و نقل دام و فرآورده های خام دامی نظارت دارند.

رئیس شبکه دامپزشکی اردستان خاطرنشان کرد: کارشناسان مجوز قرنطینه ای سازمان دامپزشکی کشور شرایط خودروهای حامل از جمله کنترل مناسب بودن دمای نگهداری محموله و رعایت ضوابط بهداشتی سردخانه آن را مورد بررسی قرار می دهند.

انتهای پیام / کد خبر28250

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار