جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان اردستان:

دستگیری گروه حرفه ای شکارهای غیر مجاز در اردستان

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست اردستان، گفت: گروه دستگیر شده از متخلفان حرفه ای شکارهای غیر مجاز و گوشت فروش شهرستان بوده اند.

به گزارش صبح اردستان، حسین شواخی در گفتگو با صبح اردستان، اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت اداره محیط زیست اردستان در حین گشت و کنترل در منطقه حفاظت شده کهیاز صدای شلیک پنج گلوله را از زیستگاه کوه های رسه شنیده و با حضور در محل شاهد آثار به جای مانده از شکار می شوند.

وی افزود: لاشه سه راس قوچ وحشی و پوست یک راس پازن وحشی در اردستان کشف و دو متخلف غیرمجاز شکار دستگیر شدند.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست اردستان گفت: پیگیری موضوع در دستور کار حفاظت محیط زیست اردستان قرار گرفت که بدنبال آن افراد متواری شدن و دو دستگاه موتورسیکلت تریل را که با سرعت از منطقه خارج می شدند مورد تعقیب قرار دادند.

شواخی با بیان اینکه بر روی افراد متخلف شناخت وجود داشته، تصریح کرد: با هماهنگی و کسب مجوزهای لازم از دادستان اردستان همراه ماموران انتظامی و پلیس اطلاعات و امنیت شهرستان از محل اختفا متخلفان که در یک واحد دامداری در خارج از شهرمخفی شده بودند بازدید به عمل آمد.

وی تاکید کرد: پس از بازدید صورت گرفته لاشه سه راس قوچ وحشی و یک تخته پوست متعلق به یک راس پازن وحشی همراه یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق اماراتی کشف و ضبط شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اردستان اعلام کرد: گروه دستگیر شده از متخلفان حرفه ای شکارهای غیر مجاز و گوشت فروش شهرستان بوده اند.

منطقه حفاظت شده کهیاز با وسعت ۹۰ هزار هکتار در شرق اردستان واقع شده و دارای گونه های جانوری همچون قوچ، میش، کل و بز است.

انتهای پیام / کد خبر28308

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار