شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

رشد ۱۵۰ درصدی اعضای کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردستان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان گفت: تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردستان از ۹۹۷ نفر در سال ۸۸ به بیش از ۲۵۰۰ نفر در سال ۹۲ رسیده که رشدی ۱۵۰ درصدی را نشان می‌دهد.

kargoroohketabkhane920929

به گزارش تیم رصد پایگاه خبری شهرستان اردستان “نگین کویر” ، غلامرضا یاوری در جلسه کمیته دائمی نهضت مفید شهرستان اردستان در سالن جلسات فرمانداری با بیان اینکه مبلغ ۵۰ میلیون تومان تملک دارایی امسال به کتابخانه‌های شهرستان اختصاص یافته، افزود: در حال حاضر به طور متوسط ۲۴۰۰۰ نسخه کتاب در کتابخانه امانت داده می‌شود در حالی که این رقم در سال ۸۸ در حدود ۱۲۰۰۰ نسخه بوده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان با بیان اینکه ارگان‌های دیگر نیز باید در ارتقای فرهنگ کتابخوانی کوشا باشند، بیان کرد: نقش کتاب در ارتقای فرهنگ جامعه بر کسی پوشیده نیست و بر این اساس، ارگان‌های مسئول در کشور لازم است به روش‌های مختلف برای افزایش ساعت مطالعه قشرهای مختلف در جامعه و ارتقای سطح فرهنگی کشور کوشا باشند.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار منتشر شده از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، استان اصفهان درسال ۹۲ با ۱۶۰ باب کتابخانه عمومی نهادی، رتبه نخست را در کشور دارا بوده، تصریح کرد: در بخش فناوری اطلاعات نیز استان اصفهان رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

یاوری پس از برگزاری این نشست از کتابخانه های عمومی شهرهای اردستان، زواره و مهاباد بازدید و از نزدیک به بررسی مشکلات این کتابخانه ها پرداخت.

انتهای پیام / کد خبر2845

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار