شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

طعمه گذاری ۳۵ هزار هکتار زمین در شهرستان اردستان

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: ۳۵ هزار هکتار از زمین های شهرستان در سالجاری برای از بین بردن بیماری سالک لانه کوبی و طعمه گذاری شده است.

pashesalak921001

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان “نگین کویر” به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی “ایرنا” ، محمد علی گلی در نشست فرهنگ سازی پیشگیری و مقابله با بیماری سالک در فرمانداری اردستان، اظهار کرد: این اقدام اثرهای خوبی در کاهش افراد مبتلا به بیماری سالک داشته به گونه ای که شمار افراد متبلا به این بیماری از ۶۵۰ نفر در سال ۹۱ به ۲۰۳ نفر در سالجاری رسیده است.

وی با بیان اینکه بیماری سالک از سال ۱۳۴۷ در کشور وجود داشته است، خاطر نشان کرد: شهرستان اردستان نیز سالهاست که با این مشکل مواجه و هر سال اعتبار زیادی برای جلوگیری از آن هزینه کرده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان با اشاره به خسارت اقتصادی و اجتماعی وجود این بیماری در شهرستان، تصریح کرد: عدم سرمایه گذاری اقتصادی، کاهش ورود گردشگر به شهرستان و بالا رفتن هزینه درمان خانواده ها می طلبد که همه مسئولان برای مقابله با ریشه کنی این بیماری وارد عمل شوند.

رییس شورای اسلامی شهر اردستان نیز در این نشست یکی از معضلات شهرستان را وجود بیماری سالک عنوان کرد.

سید محمدعلی شفیعی گفت: این بیماری تهدید مهمی برای مردم این شهرستان بویژه دست و صورت دختران و بانوان است که شماری از آنها به این درد متبلا شده اند.

وی با تاکید بر آموزش، پیشگیری و فرهنگ سازی برای مقابله با بیماری سالک افزود: مدیران دستگاه ها باید بیش از پیش برای مقابله با این بیماری احساس تکلیف و مسوولیت کنند.

رییس شورای اسلامی شهر اردستان بافت مسکونی قدیمی شهر زواره را زمینه ازدیاد پشه سالک عنوان کرد و خواستار نوسازی و مرمت آن شد.

شفیعی همچنین برای مقابله ریشه کنی بیماری سالک در شهر زواره، خواستار خارج کردن بافت تاریخی زواره از فهرست آثار تاریخی کشور شد.

انتهای پیام / کد خبر2847

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار