جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
فرماندار اردستان:

۱۵۰ پروانه مشاغل خانگی در اردستان فعالیت دارد

فرماندار اردستان، گفت: صدور ۱۵۰ پروانه مشاغل خانگی در اردستان وجود دارد که بیشترین رشته‌های فعال شهرستان سفال گری، نقاشی روی سفال، قلم زنی، خراطی روی چوب، چرم دوزی و نگارگری است.

به گزارش صبح اردستان، علیرضا غیور عصر امروز در بازدید از کارگاه قالی بافی کارا فرش و مراسم پایین آوردن فرشهای بافته شده اردستان اظهار کرد: حمایت از مشاغل و ایجاد کارگاه های خانگی در دستور کار فرمانداری اردستان قرار دارد و از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد و این آ مادگی برای ایجاد و توسعه کارگاه های خانگی وجود دارد.

وی افزود: خواستار احیای رشته های فراموش شده صنایع دستی در اردستان  هستیم که توجه به میراث گذشته و حفظ و توسعه آن با توجه به ظرفیت های گردشگری منطقه در رشد و توسعه شهرستان موثر است.

فرماندار اردستان گفت: صدور ۱۵۰ پروانه مشاغل خانگی در اردستان وجود دارد که بیشترین رشته‌های فعال شهرستان سفال گری، نقاشی روی سفال، قلم زنی، خراطی روی چوب، چرم دوزی و نگارگری است و هشت کارگاه مدون صنایع دستی با پروانه تولید کارگاهی نیز در شهرستان فعال هستند.

غیور با بیان اینکه پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال وام مشاغل خانگی در سال۹۶ تخصیص داده شده بود که همگی هزینه شده است، تصریح کرد: شش کارگاه مشاغل خانگی در رشته‌های خیاطی، نقاشی روی سفال، قالی بافی و میناکاری در شهرستان اردستان راه اندازی شده است.

گفتنی است کارگاه قالی بافی کارا فرش با سرمایه گذاری ۱۰۰میلیون ریالی توسط بخش خصوصی راه اندازی و زمینه اشتغال ۱۵ نفر از بانوان را فراهم کرده است.

انتهای پیام / کد خبر28657

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار