سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
فرماندار اردستان:

بازدید هفت هزار نفری گردشگران از آثار تاریخی اردستان

فرماندار اردستان، گفت: گردشگران بیش از هفت هزار نفر آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری اردستان را مورد بازدید قرار داده اند.

به گزارش صبح اردستان، علیرضا غیور در گفتگو با صبح اردستان، اظهار کرد: بازدید از اثار تاریخی شهرستان رشد قابل توجه ای داشته که همه مرهون ثبت جهانی قنات دوطبقه مون اردستان و وجود نخستین مسجد دوطبقه جهان اسلام در اردستان و نخستین مسجد چهار ایوانی جهان اسلام در زواره بوده است.

وی افزود: خانه های تاریخی مهاباد و برنامه ریزی مناسب بمنظور راهنمایی و جذ ب گردشگر از جمله دلایل افزایش امار بازدید از آثار تاریخی شهرستان بوده است.

فرماندار اردستان گفت: گردشگران بیش از هفت هزار نفر آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری اردستان را مورد بازدید قرار داده اند.

غیور با بیان اینکه در این مدت گذشته از تعطیلات نوروزی بیش از ۱۰ هزار نفر در شهرستان اسکان داشته اند، تصریح کرد: مسافران و گردشگران در هتل ها و مراکز اقامتی، مراکز اسکان آموزش و پرورش و پارکها اسکان داشته اند.

وی تاکید کرد: با توجه به مصوبه ستاد اسکان نصب چادر جهت اسکان در پارکها و سطح شهر ممنوع بوده و به همین منظور مدارس ارشاد و دکتر حسابی برای نصب چادر مسافران در نظرگرفته شده که ایمنی و خدمات رفاهی بهتری را بتوان به مسافرین ارائه کرد.

فرماندار اردستان خاطرنشان کرد: برای رفاه حال مسافران و گردشگرانی که از شهرستان اردستان بازدید می کنند، تعداد ۲۰هزا دفترچه راهنمای گردشگری آماده و در اختیار مراکز گردشگری و اقامتی قرار داده شده است.

غیور یادآوری کرد: تلاش مسئولان و اعضای ستاد تسهیلات سفر برای جذب گردشگر با توجه به قرار گرفتن اردستان در کنار جاده ترانزیت مورد تقدیر است.

اردستان دارای یک اثر ثبت جهانی،۶۸ اثر ثبت ملی، دو بافت تاریخی ثبت شده، ۸۷ محوطه باستانی شناسایی شده، دو دفتر خدمات گردشگری، چهار مرکز اقامتی و ۱۴ رستوران و مجتمع بین راهی می باشد.

انتهای پیام / کد خبر28833

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار