سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
معاون میراث فرهنگی کشور:

مظنونین آتش زدن کاخ سرهنگ آباد اردستان باید شناسایی و محکوم شوند

معاون میراث فرهنگی کشور، گفت: بخشهای رسیدگی به ماجرای کاخ سرهنگ آباد اردستان توسط فرمانداری پیگیری خواهد شد و خوشبختانه سر نخ هایی هم پیدا شده که به زودی مظنونین باید شناسایی و محکوم شوند.

به گزارش صبح اردستان، محمد حسن طالبیان عصر امروز در حاشیه بازدید از کاخ سرهنگ آباد اردستان اظهار کرد: آتش زدن کاخ سرهنگ آباد اردستان با توجه به شواهد و قرائن از عمدی بودن ماجرا خبر دارد.

وی افزود: هر چند سال گذشته میراث فرهنگی کشور با همت بالایی کارهای مرمتی خوبی بر روی بنا انجام داده اما شاهد آتش سوزی آن بوده ایم.

معاون میراث فرهنگی کشور گفت: بخشهای رسیدگی به ماجرا توسط فرمانداری پیگیری خواهد شد و خوشبختانه سر نخ هایی هم پیدا شده که به زودی مظنونین باید شناسایی و محکوم شوند.

طالبیان با بیان اینکه کاخ سرهنگ آباد زواره اردستان یک اثر ثبت شده ملی  بوده، تصریح کرد: با مالکان آن نشستی برگزار خواهیم کرد تا اثر بطور کامل در اختیار میراث قرار گیرد.

وی تاکید کرد: حفاظت از این اثر ملی از هم اکنون در دستور کار قرار گرفته و با توجه به اهمیت موضوع کارهای حقوقی آن به زودی پیگیری خواهد شد.

معاون میراث فرهنگی کشور خاطرنشان کرد: مستندات و نقشه های خیلی خوب از مجموعه وجود دارد و طرح مرمت آن هم موجود بوده که با توجه به سالم ماندن قسمتهایی از اثر می توان آن را مرمت کرد.

طالبیان تصریح کرد: همت خواهیم کرد تا آنچه که مرمت علمی و صحیح است آن را آماده کرده تا برای آیندگان و مردم منطقه بماند.

وی یادآوری کرد: ترمیم سال گذشته این اثر با توجه به اینکه مالکان وارد معامله نشدند و آن یک اثر ملی بوده مجبور به ترمیم آن شدیم.

معاون میراث فرهنگی کشور کاخ سرهنگ آباد زواره اردستان را دارای ارزش بالایی دانست و افزود: شرایطی که برای بنا پیش آمده یک مطالبات عمومی دارد که باید از طریق دادگستری پیگیری کرد.

انتهای پیام / کد خبر29086

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار