سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
رئیس دانشگاه پیام نور اردستان:

کامل ترین دین خدا توسط پیامبر اسلام شکل گرفته است

رئیس دانشگاه پیام نور اردستان، گفت: کامل ترین دین خدا یعنی اسلام توسط پیامبر شکل گرفته و آغاز آن با خواندن و قلم همراه بود که نشان از یک دین فرهیخته دارد.

به گزارش صبح اردستان، محمد ابراهیم ایرج پور ظهر امروز در مراسم جشن مبعث و بزرگداشت عطار نیشابوری در دانشگاه پیام نور اردستان، اظهار کرد: یکی از اعیاد بزرگ مبعث و جشن فارغ التحصیلی حضرت رسول(ص) بوده که توانسته از فتنه های زیادی عبور و به یک انسان کامل برسد.

وی افزود: کامل ترین دین خدا یعنی اسلام توسط پیامبر شکل گرفته و آغاز آن با خواندن و قلم همراه بود که نشان از یک دین فرهیخته دارد دینی که با فریاد، طلب از جان انسان شروع شده و باید آنگونه که اسلام می خواهد در این مسیر گام برداریم.

رئیس دانشگاه پیام نور اردستان گفت: روز بزرگداشت عطار نیشابوری که با مبعث تقارن دارد و در خصوص این بزرگداشت باید بگوئیم در جامعه هنوز عطار را به خوبی نمی شناسیم.

ایرج پور با بیان اینکه در مطالب مختلف ۱۱۴اثر و سروده را به عطار نسبت داده اند، تصریح کرد: عطار آثار محدودی همچون الهی نامه، مصیبت نامه، اسرار نامه، مختارنامه و تذکره الوالیا دارد که با شرحی از امام صادق(ع) شروع می شود.

وی تاکید کرد: عطار ارادت خاصی به حضرت رسول داشته و این ادعا را در ابیاتش می توان مشاهده کرد و او توسط مغولهایی که خوی داعشی صفت داشتند به قتل رسید.

انتهای پیام/صاحب نیوز

انتهای پیام / کد خبر29172

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار