سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
عصر امروز صورت گرفت؛

تجمع اعتراض آمیز کشاورزان نسبت به حفر چاه در منطقه قنات دوطبقه اردستان

رئیس اداره آب منطقه ای اردستان در رابطه با تجمع جمعی از کشاورزان شهر اردستان در اعتراض به عملیات حفاری چاه آب در منطقه «مون» این شهر گفت: مکان در نظر گرفته شده خارج از حریم چاه قنات دوطبقه اردستان که مورد اعتراض مالکین آب این چاه بوده است، قرار دارد.

به گزارش صبح اردستان، به نقل از صاحب نیوز؛ جمعی از کشاورزان شهر اردستان عصر امروز در اعتراض به عملیات حفاری چاه آب در مون تجمع کردند.

معترضان خواستار جلوگیری از حفرچاه شده و نسبت به عواقب تداوم حفرچاه و انتقال آب از آن هشدار دادند.

یکی از کشاورزان اردستانی گفت: از مسئولان شهرستان درخواست داریم چاهی که برای آب در حال حفر است را مسالمت آمیز پلمپ کنند چرا که با این اقدام کشاورزانی که در محله مون از آب قنات استفاده می کنند کاملا بی آب می شوند.

شهروند دیگری اظهار کرد: اعتراض ما کشاورزان و اهالی محله مون اردستان این است که این چاه در حریم قنات دوطبقه است و موجب خشک شدن قنات دوطبقه می شود.

کشاورزان قدیمی شهر همگی تایید می کنند که حفر این چاه موجب خشک شدن قنات دوطبقه می شود و کشاورزان ضرر می بینند.

کشاورز دیگری گفت: مسئولین اعتراض ما را نمی شنوند و چند بار اعتراض کردیم ولی گوش شنوایی وجود ندارد لذا حفر این چاه موجب خشک شدن قنات دوطبقه که ثبت جهانی است می شود و به هر نحوی که شده چاه را پر می کنیم.

محمدرضا سلیمی رئیس اداره آب منطقه ای اردستان در این خصوص اظهار کرد: با توجه به وجود بحران خشک سالی و کمبود منابع آب در شهرستان اردستان از طرف اداره آب و فاضلاب شهری درخواست حفر چاه اضطراری شده بود که این موضوع در ستاد مدیریت بحران استان مطرح و موافقت حفر یک چاه اضطراری به منظور تامین آب داده شده است.

وی افزود: پس از موافق صورت گرفته مجوز حفر چاه توسط اداره آب منطقه ای صادر و جانمایی لازم صورت گرفت که مکان در نظر گرفته شده خارج از حریم چاه قنات دوطبقه اردستان که مورد اعتراض مالکین آب این چاه بوده است.

رئیس اداره آب منطقه ای اردستان خاطرنشان کرد: از آنجایی که عملیات حفر چاه نتیجه لازم را نداشته و به سنگ برخورد کرده و با توجه به اعتراضات اهالی عملیات متوقف و مکان دیگری برای حفر چاه در نظر گرفته خواهد شد.

انتهای پیام / کد خبر29403

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار