جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
مدیر بحران آب و فاضلاب روستایی استان مطرح کرد؛

ضرورت تامین ۲۰۰ دستگاه تانکر آبرسانی برای مناطق روستایی استان/ ۶۰۰ روستا نیازمند آبرسانی سیار هستند

مدیر بحران آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان، گفت: در حال حاضر به ۲۷۰ روستای استان اصفهان با ۳۷ دستگاه تانکر آب رسانی می شود که پیش بینی می شود این تعداد به ۶۰۰ روستا افزایش پیدا کند.

به گزارش صبح اردستان، رضا کبیری در گفت و گو با صاحب نیوز؛ اظهار کرد: سال گذشته در اوج بحران آب به ۳۰۰ روستای استان اصفهان با صرف اعتباری بالغ بر ۲۰میلیارد ریال بصورت سیار آب رسانی شد.

وی افزود: در حال حاضر به ۲۷۰ روستای استان اصفهان با ۳۷ دستگاه تانکر آب رسانی می شود که پیش بینی می شود این تعداد به ۶۰۰ روستا افزایش پیدا کند که اعتبار ۴۰ ملیارد ریالی به منظور آب رسانی سیار مورد نیاز است.

مدیر بحران آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان گفت: ۶۰میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی سیار و تامین تانکر در استان اصفهان مورد نیاز است.

کبیری با بیان اینکه برای بحران آب درخواست تامین اعتبار۲۰میلیارد ریالی بمنظور خرید ۲۰۰دستگاه تانکر سیار برای روستاهای استان شده است، تصریح کرد: موضوع به ستاد مدیریت بحران استان اصفهان اعلام و منتظر تامین اعتبار هستیم.

وی تاکید کرد: عدم تخصیص اعتبارات دولتی، شرکتی بودن آبفار، بدهی به پیمانکاران، گستردگی روستاها، شبکه آب رسانی خراب و کمبود مخازن و ذخایر آبی را از عمده مشکلات آبفار روستایی استان اصفهان اعلام کرد.

مدیر بحران آب وفاضلاب روستایی استان اصفهان خاطرنشان کرد: برای اینکه بخواهیم از این تنش عبور کنیم باید مدیریت داشته باشیم و این نیازمند همکاری همه مردم استان است.

کبیری تصریح کرد: وجود فضای سبز منازل خوش نشین در روستاها، انشعابات غیر مجاز و استفاده از آب شرب برای احشام را از چالش های روبروی آبفار در روستاها است.

وی یادآوری کرد: سهمیه آب بر اساس همه جمعیت محاسبه می شود که موارد دیگر در این سهمیه دیده نشده و در این موضوع کارگروه های مختلفی تشکیل و مسائل در حال رصد است.

انتهای پیام / کد خبر29432

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار