یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

عمارت ماریکو زواره منطقه ای مستعد برای رصد ستارگان

مدیر خانه توریست زواره گفت: منطقۀ کوهستانی ماریکو زواره اردستان با توجه به دور بودن از محیط شهری و مصونیت از آلودگی نوری ،ارتفاع زیاد از سطح دریا و شب های صاف یکی از مناطق مستعد استان اصفهان برای رصد ستارگان و بررسی آسمان شب است.

rasadaseman921005

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان “نگین کویر” به نقل از خبرگزاری مهر، فرانگیز عامری در حضور جمعی از علاقه مندان به نجوم و آثار باستانی در عمارت کوهستانی ماریکو زواره اردستان گفت: عمارت کوهستانی ماریکو در ارتفاع ۱۸۰۰ متری از کف کویر به خاطر رصد ستارگان و اکو توریسم قرار دارد که این عمارت در یک هزار متر بنا به گونه ای طراحی شده که دو طبقه آن با ۱۱ مترارتفاع بهترین مکان برای رصد ستارگان است.

مدیر خانه توریست زواره با اشاره به این موضوع که در پی کارشناسی که انجام داده است منطقه محروم اردستان و زواره منطقه آرمانی گردشگری و بین المللی است، گفت: این مکان به خاطر تنوع جذابیت های گردشگری می تواند جزو گزینه های انتخابی گردشگران در سطح بین المللی باشد به همین دلیل دو اقامتگاه در شهر زواره به خاطر قدمت شهر و نزدیک بودن به کویر دایر کردم.

عامری بیان داشت: این منطقه کوهستانی با توجه به دور بودن از محیط شهری و مصونیت از آلودگی نوری ،ارتفاع زیاد از سطح دریا و شب های صاف یکی از مناطق مستعد استان اصفهان جهت رصد ستارگان و بررسی آسمان شب است.

وی گفت: در فصل پاییز و زمستان در ماریکو رصد صور فلکی ، جبار،ارابه ران، اسد، دو پیکر و ستاره های سهیل و شعرای یمانی و شعرای شامی به خوبی قابل مشاهده است.

مدیر خانه خانه توریست زواره به هدف ساخت این عمارت اشاره کرد و یادآور شد: شهرستان اردستان و به خصوص زواره، نگین اقتصاد گردشگری در قلب کویر بکر و گمنام ایران است و چون مرواریدی در آسمان زیبای کویر می‌درخشد و از گذشته های این سرزمین یک دنیا حرف و سخن دارد پس به آینه ای نیازاست که این درخشش را در دنیا بازتاب دهد از همین جهت تصمیم گرفتم بخشی از ظرفیتهای این منطقه را با کارآفرینی در حوزه گردشگری بازتاب دهم.

وی به شناسایی چهار هزار اثر تاریخی در شهرستان اردستان اشاره کرد و افزود: این شهرستان با دارا بودن آثار تاریخی شاخصی همچون مسجد جامع اردستان به عنوان نخستین مسجد دو طبقه و دومین مسجد چهار ایوانی جهان اسلام، مسجد جامع زواره به عنوان نخستین مسجد چهار ایوانی جهان اسلام، تنها قنات دو طبقه جهان در اردستان و دومین مناره کتیبه دار کشور در زواره شهرستان مناسبی برای گردشگران و علاقه مندان به آثار باستانی است.

انتهای پیام / کد خبر2961

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار