جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
نماینده مردم اردستان درمجلس شورای اسلامی:

نباید به برجام به عنوان یک نسخه شفا بخش نگاه کنیم/ اقتصاد مقاومتی تنها راه نجات است

ماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی، گفت: در خصوص برجام نظرات متفاوت است، اما آنچه مسلم بوده ما نباید به عنوان یک نسخه شفابخش به برجام نگاه کنیم و آن موضوعی که می تواند ما را از همه تهدید ها و تکانه های اقتصادی و غیره نجات بدهد اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش صبح اردستان، حجت الاسلام سید صادق طباطبایی نژاد در گفت و گو با صاحب نیوز؛ اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند به نظر می رسد خیلی بعید است که کشورهای اروپایی بر سر تعهدی که در برحام داده اند بمانند و ضمانت اجرایی و عملی ارائه دهند

وی افزود:  کشور ایران طبق تعهدی که داده بود تا کنون به تهعداتش عمل کرده، اما متاسفانه آمریکا عمل نکرد و بعد هم از برجام خارج شد.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهای اروپایی هم با توجه به اینکه سطح مبادلات تجاریشان با آمریکا بیشتر از آن مقداری است که با ما دارند در خصوص برجام منافع خودشان را در نظر می گیرند.

حجت الاسلام طباطبایی نژاد با بیان اینکه بسیار بعید است که اینها خودشان را متعهد به برجام بدانند، تصریح کرد: ولی همانطور که از طرف مسئولان اعلام شده تا چند هفته دیگر درخصوص خروج از برجام یا عدم خروج اظهار نظر خواهند کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آنچه که می تواند مهم باشد توجه به رهنمودهای چندین ساله مقام معظم رهبری و استفاده از بنیه های درون کشور و تقویت اقتصاد مقاومتی است.

وی خاطرنشان کرد: نسخه شفا بخش ما اقتصاد مقاومتی، تولید ملی، حمایت از کالای ایرانی و تکیه بر اقتصاد درونی بوده و ما اگر بخواهیم در مسیر کار اقتصادی موفق باشیم  باید استقلال کشور را حفظ کرده و موضوع اقتصادی را درونگرا کرده تا از تکانه های خارج کشورجلوگیری کنیم.

نائب رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان تصریح کرد: در خصوص برجام نظرات متفاوت است، اما آنچه مسلم بوده ما نباید به عنوان یک نسخه شفابخش به برجام نگاه کنیم و آن موضوعی که می تواند ما را از همه تهدید ها و تکانه های اقتصادی و غیره نجات بدهد اقتصاد مقاومتی است.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی افزود: بهترین راه که کشور ایران بتواند از همه تهدیدها سربلند بیون بیاید درونگرایی و اقتصاد مقاومتی و نگاه به داخل و تولید داخلی بوده، لذا اگر بخواهد بر اساس عزت رفتار بکند و اگر بخواهد کشور بر اساس پیروی و انفعال در مقابل دشمن و مستکبرین جهان وجود داشته باشد می توان وارد مذاکره شد اما آنها می خواهند زور بگویند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یادآوری کرد: بر اساس انقلاب و نظام هدف مبارزه با این نوع  استثماراست که هویت و ماهیت انقلاب بوده و آنها ماهیتا با کشوری که بخواهد مستقل از آنها باشد مخالفت می کنند و مسئله هسته ای و موشکی همه بهانه است.

وی گفت: باید روی پای خود ایستاده و تکیه کنیم به آن ارزشها و بنیه ها و نعمتهای درونی که خداوند در اختیار ما و کشور ایران قرار داده و ظرفیتی خوبی است تا ما آنها را شکوفا کرده و در اقتصاد مقاومتی موفق شویم.

انتهای پیام / کد خبر29697

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار