سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
امام جمعه اردستان:

اصناف افتخارشان این باشد که کالای ایرانی بفروشند

امام جمعه اردستان، گفت: اصناف باید افتخارشان این باشد که کالای ایرانی را بفروشند و آن را نیز برای مردم تبلیغ کنند.

به گزارش صبح اردستان، به نقل از صاحب نیوز؛ حجت الاسلام حسن دهشیری صبح امروز در جلسه دیدار رئیس صنعت، معدن تجارت و اتاق اصناف و رئوسای اتحادیه های صنفی اردستان با ایشان بمناسبت روز اصناف اظهار کرد: آن موضوعی که الان بر روی آن تکیه می شود  واگذاری بخش مهمی از وسایل صنعت و تجارت به مردم طبق استناد ماده ۴۴ قانون اساسی است که عملا اصناف آن را پذیرفته و اجرایی می کنند.

وی افزود: همواره بزرگان ما تاکید دارند اگر نباشد تلاش افرادی همچون اصناف کار کشور معطل می ماند چرا که با سرمایه و وقت خودشان وارد کسب و کار مسائل اقتصادی می شوند و مسائل معیشتی مردم را شکل و سامان می دهند که این خیلی مهم است.

امام جمعه اردستان گفت: اصناف توچه به نیازهایی که مردم دارند و تشخیص می دهند و نحوه تعامل را نیز خوب می دانند که این برای کشور خیلی خوب است.

حجت الاسلام دهشیری با بیان اینکه مسئولین مالیاتی هم در خصوص مالیات برای این قشر انصاف را در نظر بگیرند، تصریح کرد: اتاق اصناف به عنوان مدافع این قشر تلاش خود را برای احقاق حق آنها داشته باشند.

وی تاکید کرد: ما هم اگر در خطبه ها از اصناف انتقادی می کنیم یک مطالبه مردمی است هر چند در شهرستان ما اصناف وارد کنندگان جزء هستند و در سطح کلان وارد نمی شوند که باید از آنها حمایت صورت گیرد.

امام جمعه اردستان خاطرنشان کرد: اصناف باید افتخارشان این باشد که کالای ایرانی را بفروشند و آن را نیز برای مردم تبلیغ کنند تا مردم بخرند و فرهنگ سازی اگر صورت بگیرد و فرمایشات مقام معظم رهبری عملیاتی شود حراسی از تهدیدات دشمن نخواهیم داشت.

حجت الاسلام دهشیری تصریح کرد: اصناف ما باید عرق میهنی و ملی داشته و نسبت به وارد کردن کالای ایرانی به مغازه خود آن را برجسته کنند تا داشته های ملی را بر روی آن مانور دهیم نه اینکه بخواهیم برای غریبه ها و کشورهای دیگر اشتغال ایجاد کنیم.

وی یادآوری کرد: باید به تولید کنندگان سفارش کنیم که جنس خوب تولید کنند که افتخاری برای ایران باشد و فروشنده ها هم برای فروش خریداران را تشویق کنند.

انتهای پیام / کد خبر30199

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار