سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
رئیس دادگستری شهرستان اردستان:

۶۵ هکتار از اراضی تصرف شده در اردستان به بیت‌المال بازگشت

رییس دادگستری شهرستان اردستان گفت: در یک سال گذشته شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی شهرستان توانست بیش از ۶۵ هکتار از اراضی تصرف شده را به بیت المال برگرداند.

به گزارش صبح اردستان، محمدرضا کبیری در نشست خبری عصر امروز خود در دادگستری اردستان اظهار کرد: شوراهای حل اختلاف از سال ۸۲ تا کنون توانسته بار سنگینی را از دوش دادگستری بردارد و سالیانه تعداد زیادی از پرونده ها در شوراها مطرح و در همان جا رسیدگی کنند.

وی افزود: پرونده های وارده به شورای حل اختلاف شهرستان اردستان در چهار شعبه مربوط به یک سال گذشته یک هزار و ۱۹۰ فقره پرونده بوده که به تعداد یک هزار و ۲۲۸ فقره رسیدگی شده و تعداد ۲۳۷ فقره پرونده با تلاش اعضاء و کارکنان شوراها منتهی به صلح و سازش شده است.

رییس دادگستری شهرستان اردستان گفت: در یک سال گذشته شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی شهرستان با حضور فعال ادارات ذیربط چندین جلسه تشکیل داده که ماحصل این جلسات اعاده بیش از ۶۵ هکتار از اراضی تصرف شده به بیت المال بوده است.

کبیری با بیان اینکه متاسفانه در چند سال اخیر تصرفات خصوصا در روستاها زیاد شده است، تصریح کرد: اکثر این تصرفات توسط افراد خارج از روستا انجام می شود که می طلبد تمامی مردم همانند دیده بان حقوق مردم و بیت المال عمل کرده و چنانچه با تصرفی مواجه شدند مراتب را به ادارات ذیربط یا حوزه دادستانی اردستان گزارش کنند.

وی تاکید کرد: از ابتدای تشکیل شورای پیشگیری از وقوع جرم در شهرستان اردستان اقدامات خوب و موثری در جهت کاهش و پیشگیری از وقوع جرم انجام شده است.

ریاست دادگستری شهرستان اردستان خاطرنشان کرد: به منظور پیشگیری و کاهش جرائم اقداماتی همچون مسدود کردن چند کانال و گروه تلگرامی، تدوین برنامه پیشگیری مواد مخدر شهرستان، جمع آوری مراکز عرضه قلیان، ایجاد گشت های بسیج محله و انتظامی و نصب دوربین برای تصویر برداری اماکن و معابر انجام شده است.

کبیری تصریح کرد: با توجه به برنامه ریزی انجام شده و تشکیل واحد نظارت بر وکلاء و مشاوران در یک سال گذشته واحد مشاوره و معاضدت قضایی روزانه به صورت رایگان به مراجعان که توانایی پرداخت هزینه های وکیل را ندارند اقدام به طرح دعوی و شکایت کرده تا از حقوق خود دفاع کنند.

وی یادآوری کرد: سامانه ثنا از جمله برنامه های مهم و در دست اقدام قوه قضائیه است که این دادگستری اقدامات موثری در این راستا انجام داده است که موجب شده رتبه دادگستری اردستان در بین شهرستان ها تبه قابل توجهی در هر ماه باشد و در سال ۹۵ تعداد ۶۶۸ نفر اقدام به ثبت در سامانه ثنا در شهرستان کرده اند.

رییس دادگستری شهرستان اردستان گفت: با توجه به پیگیری های انجام شده از ابتدای سال۹۷ تا پایان اردیبهشت تعداد ۶۹۶ نفر در سامانه ثنا ثبت نام کرده اند.

کبیری حفظ حریم خصوصی و آبروی اشخاص، کاهش تشریفات طولانی ابلاغ و در نتیجه رفع اطاله دادرسی، جلوگیری از تضییع حقوق اشخاص به واسطه ابلاغ به موقع و امنیت بالای سامانه جهت اسرار اشخاص از جمله مزایای سامانه ثنا است.

آزادی ۱۰ زندانی اردستانی جرایم غیرعمد در ماه مبارک رمضان

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب اردستان در ادامه جلسه اظهار کرد: در یک سال گذشته چندین بار از زندانیان در نائین بازدید شده و مشکلات زندانیان بررسی و رسیدگی شده است.

علیرضا شعبانفر افزود: با جدیت انجمن حمایت از زندانیان اردستان تلاش های خوبی در جهت رفع مشکلات خانواده زندانیان انجام شده که در طول یک سال گذشته در چند مرحله سبد کالا و کارت هدیه تهیه و به مناسبت های مختلف به خانواده های زندانیان اهداء شده است.

وی گفت: با توجه به اینکه آمار زندانیان در طول سال متغیر است میانگین حمایت از خانواده ها ۴۵ خانوار بوده و علاوه بر حمایت خانواده زندانیان توسط انجمن حمایت اقدامات موثری برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد انجام شده که در ماه رمضان امسال ۱۰ نفر آزاد شدند.

انتهای پیام / کد خبر30209

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار