سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
مدیرآب و فاضلاب روستایی شهرستان اردستان:

۲۰فقره انشعاب آب غیر مجاز روستایی در اردستان کشف شد/ اخطار به ۵۶۰۰ مشترک پر مصرف

مدیرآب و فاضلاب روستایی شهرستان اردستان، گفت: ۲۰ فقره انشعاب غیر مجاز در روستاهای اردستان کشف و به پنج هزار و ۶۰۰ مشترک پر مصرف اخطار داده شده است.

به گزارش صبح اردستان، به نقل از صاحب نیوز؛ رضا دهقان پیش از ظهر امروز در نشست خبری در اداره آب روستایی اردستان اظهار کرد: اقدامهای خوبی برای صرفه جویی در مصرف بهیه آب و الگوی مصرف در روستاهای اردستان انجام شده است.

وی افزود: سه گروه دو نفره با نام مروجین مصرف بهینه تشکیل شده که وظیفه دارند با اطلاع رسانی خانه به خانه و مناطق شلوغ و خدمات رسان الگوی مطرف را متذکر شوند.

مدیرآب و فاضلاب روستایی شهرستان اردستان گفت: ۳۲ روستای اردستان به شبکه آب اصفهان بزرگ وصل هستند که در صورت قطع آب برای آنها هیچ جایگزینی وجود ندارد.

دهقان با بیان اینکه اجرای عملیات تعویض شبکه آب مجتمع ظفرقند به طول هفت کیلومتر با صرف اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال انجام شده، تصریح کرد: اصلاح خط انتقال و شبکه داخلی مجتمع آب رسانی ریگستان به طول ۱۱ کیلیومتر با صرف اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال با هدف جلوگیری از پرت و هدر رفت آب انجام شده است.

وی تاکید کرد: اصلاح و تعویض شبکه روستای گونیان به طول ۳۵۰ متر، اصلاح و تعویض شبکه دامداری های حسین آباد به طول یکهزار و ۲۰۰ متر، اصلاح و تعویض شبکه مسیر خط انتقال آب از روستای رحمت آباد تا جعفرآباد موغار به متراژ دو هزار و ۴۰۰ متر و اصلاح شبکه خط انتقال روستای میشاب از مخزن تا ورودی روستا به طول ۵۰۰ متر جمعا با صرف اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال بمنظور جلوگیری از پرت آب انجام شده است.

مدیرآب و فاضلاب روستایی شهرستان اردستان خاطرنشان کرد: اصلاح و تعویض شبکه داخلی روستای خیرآباد به طول ۴۰۰ متر، اصلاح و تعویض شبکه روستای کهنگ به طول دو هزار و ۷۰۰ متر، اصلاح و تعویض شبکه روستای توران به طول ۸۰۰ متر، اصلاح و تعویض شبکه روستای لاسیب به طول یک هزار و ۲۰۰ متر و اصلاح و تعویض شبکه روستای اونج به طول ۳۰۰ متر نیز جمعا با صرف اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال انجام شده است.

دهقان تصریح کرد: ۱۳ طرح اصلاح شبکه و خط انتقال آب با صرف اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال در روستاهای شهرستان اردستان اجرا و کاهش ۱۷درصدی پرت آب را شاهد بوده ایم.

وی یادآوری کرد: بیش از ۳۰ درصد از روستاهای اردستان بدلیل کمبود آب مهاجرت کرده اند و در این رابطه تعداد سه قنات به طور کامل خشک شده اند.

مدیرآب و فاضلاب روستایی شهرستان اردستان اعلام کرد: ۲۰ فقره انشعاب غیر مجاز کشف شده و پنج هزار و ۶۰۰ مشترک پر مصرف اخطار داده شده است.

اردستان با۴۴۰ کیلومتر طول شبکه توزیع آب روستایی و ۲۳۰ کیلومتر خط انتقال، ۳۹ حلقه چاه، ۱۱ رشته قنات و چهار چشمه آب شرب ۱۱هزار مشترک خانگی روستایی شهرستان اردستان را تامین می کنند.

انتهای پیام / کد خبر30216

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار