سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
امام جمعه اردستان:

ضرورت داشتن نظارت، سرکشی و تشویق بر تولید کالای ایرانی

امام جمعه اردستان، گفت: نظارت، سرکشی و تشویق برای کالای ایرانی را از دست ندهیم و مبلغ خوبی برای کالای ایرانی بوده و راهنمای خوبی برای فروشندگان کالاهای ایرانی باشیم.

به گزارش صبح اردستان، به نقل از صاحب نیوز؛ حجت الاسلام حسن دهشیری عصر سه شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی اردستان، اظهار کرد: حمایت از کالای ایرانی به یک یا دو جلسه بسنده نشود و سعی کنیم ارتباطمان با کارفرمایان برای دلگرمی تولیدات خود را  داشته باشیم.

وی افزود: نظارت، سرکشی و تشویق برای کالای ایرانی را از دست ندهیم و مبلغ خوبی برای کالای ایرانی بوده و راهنمای خوبی برای فروشندگان کالاهای ایرانی باشیم.

امام جمعه اردستان گفت: با توجه به اینکه کالای ایرانی سرمایه و دست ساخت جوانان ایرانی بوده باید هم و متحد کسانی که فروشگاه کالای ایرانی را دارند تبلیغات آن را بر عهده بگیریم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی اردستان با بیان اینکه شناسنامه ای از فرهنگ شناساندن منطقه را باید به همگان داشته باشیم، تصریح کرد: هفته فرهنگی بهترین فرصتی است برای اجرای این امر که در سطح کشور هم اجرایی می شود.

حجت الاسلام دهشیری تصریح کرد: مردم شهرستان باید با میراث فرهنگی که دارند آشنا شده و این فرهنگ در اعتماد بخشی به افراد و اعتماد به نفس آنها مهم است.

وی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم هفته فرهنگی را در شهرهای دیگر بمنظور شناساندن منطقه اجرا کنیم کار خوبی است، اما اول بهتر است مردم خود را با فرهنگ دیرینه خود آشنا کنیم.

امام جمعه اردستان یادآوری کرد: باید به شهرستان در اجرای برنامه هایی همچون هفته فرهنگی نگاه کلان داشته باشیم و بصورت بخشی نگاه نکنیم و عرق ملی را  در نظر بگیریم و ارزشهای داشته فراموش شده را احیاء کنیم.

لزوم ایجاد بانک اطلاعاتی از مجموعه داده های مختلف در اردستان

حمید رضا تأملی در ادامه جلسه اظهار کرد: تداخل برنامه ها ما را در حاشیه قرار می دهد، لذا باید در گام اول نسبت به  تهیه محتوای اینگونه جلسات اقدام کنیم.

فرماندار اردستان گفت: شورای فرهنگ عمومی شهرستان اگر به درون زا بودن هفته فرهنگی تاکید دارد باید در بخشهای مختلف پیش بینی های لازم را درجلسات انجام دهد.

وی تاکید کرد: یکی از بخشهایی که جای آن در هفته فرهنگی شهرستان خالی است همایش و تجلیل از مفاخر و مشاهیر شهرستان است در حوزه های مختلف است که این نکته یکی از برنامه های توسعه فرمانداری بوده که هفته فرهنگی بهترین بهانه ای است تا مفاخر تجلیل شوند.

تأملی با بیان اینکه بانک اطلاعاتی از مجموعه داده های مختلف می تواند موجب پیشرفت شهرستان شود که الان موجود نیست، تصریح کرد: همایش مفاخر بابی باشد جهت شناسایی مفاخر گذشته و حال بمنظور استفاده از وحدت و ظرفیت آنها در توسعه شهرستان که باید در این راه تلاش کرد.

فرماندار اردستان یادآوری کرد: جای آداب و رسوم شهرستان نباید در هفته فرهنگی شهرستان همچون غذاهای بومی محلی، صنایع دستی، بازی های بومی محلی خالی باشد و لازم است در کمیته استخراج و دستگاههای مرتب برای اجرای آن مشخص شود.

وی تاکید کرد: هفته فرهنگی نباید مبنی بر روایت کنندگان گذشته باشد بلکه باید از داشته های فعلی استفاده کنیم که مشخص باشد اردستان الان یک شهرستان زنده و رو به رشد است.

انتهای پیام / کد خبر30220

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار